Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Informace o projektu

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice  a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary.

Dominantou této stavby je most přes řeku Ohři, kterou v rámci Sdružení průtah silnice I/6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“ realizovala firma SMP CZ, a .s.  

Celá nosná konstrukce mostu je zavěšena ve dvou rovinách na 32 závěsech vedených paprskovitě z hlav dvou pylonů. Pro zavěšení byly použity závěsy DYNA Grip od spol. DYWIDAG – Systems international, a to typu DG-P12 a DG-P19. Závěsy byly sestaveny z 12 nebo z 19 sedmidrátových lan o průměru 15,7 mm. Lana mají trojnásobnou protikorozní ochranu, jednak pozinkováním lan, vyplnění prostoru kolem lan protikorozním tukem a nakonec vlastním obalem závěsu z trubek z materiálu HDPE.

Nosnou konstrukci tvoří podélně i příčně předepjatá železobetonová parapetní deska s konzolami v horní části parapetů nesoucími chodníky.

Na opěrách je nosná konstrukce uložena vždy na dvojici elastomerových ložisek a musí být držena ve všech směrech, protože zavěšená konstrukce představuje „dětskou houpačku“.
Pro omezení svislých a příčných pohybů je konstrukce přitažena k opěře vždy dvěma kotevními šikmými táhly. Pro omezení podélných pohybů je v ose mostu vložen mezi opěru a nosnou konstrukci vždy jeden hydraulický tlumič (stopper). Byl použit typ MSTU 200kN/100 mm od spol. Maurer Söhne. Samotné opěry jsou železobetonové, velice složitého tvaru, a jsou založeny hlubině na sedmi pilotách průměru 900 mm. Oba pylony, na kterých je nosná konstrukce zavěšena, jsou identické, liší se pouze úrovní terénu. Pylony tvaru „delta“ jsou tvořeny základovými patkami a příčně skloněnými železobetonovými sloupy obdélníkového průřezu. V horní třetině jsou sloupy spojeny rámovou příčlí. V úrovni vetknutí do základových patek jsou sloupy spojeny předpjatým táhlem. Nad příčlí pokračují sloupy pylonu svisle a pro zakotvení závěsů byla do železobetonové konstrukce vložena silná ocelová hlava. Základy pylonů spočívají vždy na čtyřech pilotách o průměru 1 200 mm. Délka mostu je 128,2 m, rozpětí polí: 28,51 m + 64 m + 28,51 m a šířka mezi vnějším zábradlím je 14,4 m.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

V rámci rekonstrukce silnice II/246 Budyně–Koštice byla odstraněna původní ocelová konstrukce z nýtovaných nosníků s vloženým polem, pilíře byly zesíleny mikropilotami a byla namontována nová spřažená ocelobetonová konstrukce o třech polích o celkové délce 76 m. Spřahující deska byla vybudována...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

Zobrazit všechny reference