Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Informace o projektu

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice  a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary.

Dominantou této stavby je most přes řeku Ohři, kterou v rámci Sdružení průtah silnice I/6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“ realizovala firma SMP CZ, a .s.  

Celá nosná konstrukce mostu je zavěšena ve dvou rovinách na 32 závěsech vedených paprskovitě z hlav dvou pylonů. Pro zavěšení byly použity závěsy DYNA Grip od spol. DYWIDAG – Systems international, a to typu DG-P12 a DG-P19. Závěsy byly sestaveny z 12 nebo z 19 sedmidrátových lan o průměru 15,7 mm. Lana mají trojnásobnou protikorozní ochranu, jednak pozinkováním lan, vyplnění prostoru kolem lan protikorozním tukem a nakonec vlastním obalem závěsu z trubek z materiálu HDPE.

Nosnou konstrukci tvoří podélně i příčně předepjatá železobetonová parapetní deska s konzolami v horní části parapetů nesoucími chodníky.

Na opěrách je nosná konstrukce uložena vždy na dvojici elastomerových ložisek a musí být držena ve všech směrech, protože zavěšená konstrukce představuje „dětskou houpačku“.
Pro omezení svislých a příčných pohybů je konstrukce přitažena k opěře vždy dvěma kotevními šikmými táhly. Pro omezení podélných pohybů je v ose mostu vložen mezi opěru a nosnou konstrukci vždy jeden hydraulický tlumič (stopper). Byl použit typ MSTU 200kN/100 mm od spol. Maurer Söhne. Samotné opěry jsou železobetonové, velice složitého tvaru, a jsou založeny hlubině na sedmi pilotách průměru 900 mm. Oba pylony, na kterých je nosná konstrukce zavěšena, jsou identické, liší se pouze úrovní terénu. Pylony tvaru „delta“ jsou tvořeny základovými patkami a příčně skloněnými železobetonovými sloupy obdélníkového průřezu. V horní třetině jsou sloupy spojeny rámovou příčlí. V úrovni vetknutí do základových patek jsou sloupy spojeny předpjatým táhlem. Nad příčlí pokračují sloupy pylonu svisle a pro zakotvení závěsů byla do železobetonové konstrukce vložena silná ocelová hlava. Základy pylonů spočívají vždy na čtyřech pilotách o průměru 1 200 mm. Délka mostu je 128,2 m, rozpětí polí: 28,51 m + 64 m + 28,51 m a šířka mezi vnějším zábradlím je 14,4 m.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Rekonstrukce mostu přes Čertovku spočívala v odstranění stávající nosné konstrukce mostu a výstavbě nové konstrukce spolu s překládkou velkého množství inženýrských sítí a za zachování pěšího provozu.

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Most přes R6, Lubenec-Bošov

Spojitá monolitická předpjatá desková konstrukce o 4 polích z předpjatého betonu o celkové délce 63,5 m. Most převádí silnici II/194 přes budoucí R6 Lubenec - Bošov. Opěry a pilíře byly založeny plošně, nosná konstrukce byla zhotovena v jednom taktu na pevné skruži.

Zobrazit detail reference
Most přes R6, Lubenec-Bošov

Zobrazit všechny reference