Zavěšený most přes Labe, Chvalovice u Nymburka

Informace o projektu

Silnice I/38 – Nymburk obchvat, 1. etapa SO 202 – Most přes Labe a inundační pole

Silnice I/38 procházela historickým jádrem Nymburka, kde způsobovala enormní dopravní zatížení. Tato skutečnost, spolu s šířkově nevyhovujícím městským mostem přes Labe, vedla k rozhodnutí vybudovat obchvat města, který v první etapě překračuje nově budovaným mostem Labe v prostoru mezi Poděbrady a Nymburkem u obce Chvalovice

Most přes Labe je prvním zavěšeným mostem v České republice se dvěma rovinami závěsů a nízkými pylony typu Extrados. Byl navržen jako spojitá předpjatá trámová konstrukce příčného řezu ve tvaru TT. Pro vylehčení hlavního pole byla střední část délky 52,28 m navržena jako spřažená. Profil komorových spřažených ocelových nosníků je vytvarován tak, aby odpovídal tvaru betonových trámů na obou předmostích. Spodní část pylonu je železobetonová, horní část s kotvami závěsů je ocelobetonová spřažená konstrukce. Nosná konstrukce hlavního pole je zavěšena na třech paralelně vedených závěsech.

Opěry i pilíře jsou založeny hlubině na vrtaných velkoprůměrových pilotách průměru 1,22 m. Každý trám nosné konstrukce je podporován samostatným štíhlým pilířem. Výška pilířů je proměnná v rozsahu 5,60 až 10,28 m. Nosnou konstrukci estakád tvoří spojitý dvoutrámový nosník rozpětí 35 + 41 m a výšky 2,3 m. Rozpětí polí nosné konstrukce hlavního mostu je 41 + 132 + 41 m. Vnitřní část hlavního pole délky 52,28 m je spřažená ocelobetonová konstrukce vetknutá do čel betonové konstrukce. Hlavní pole je v 1/3 délky podporováno závěsy. Příčný řez je symetrický dvoutrám s proměnnou výškou a šířkou. V místech kotvení závěsů do nosné konstrukce a pod pylony jsou roznášecí příčníky. Kotevní příčníky jsou v místech zakotvení závěsů předpjaté. V podporách 6 a 7 vybíhá dvojice betonových pylonů výšky 15,8 m. V jejich horní části jsou zabetonovány ocelové kotevní přípravky s kotvami závěsů. Pro závěsy je použit systém firmy DSI DynaGrip C55 osazený 48 lany průměru 15,7 mm, St 1670/1860. Ocelová konstrukce vloženého pole délky 52,28 m je tvořena dvěma hlavními ocelovými komorovými nosníky, které jsou spojeny ocelovými příčníky po 3 m.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Dálnice D3 je realizována pro automobilové spojení Prahy s Jižními Čechami s dalším pokračováním jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov, odkud bude dále pokračovat na hranice s Rakouskem rychlostní silnice R3, která se má spojit s již prováděnou rakouskou rychlostní silnicí S10 směrem ke městu...

Zobrazit detail reference
Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa

Cílem stavby bylo zvýšení rychlosti na trati Lovosice – Žalhostice a odstranění špatného stavebně technického stavu mostu přes Labe, rekonstrukce dalších 9 mostních objektů, úprav nástupišť a rekonstrukce železničního svršku. Rekonstrukce mostu přes Labe spočívala v odstranění stávající ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 38,816  trati Lovosice – Česká Lípa

Zobrazit všechny reference