Zavěšený most přes Labe, Chvalovice u Nymburka

Informace o projektu

Silnice I/38 – Nymburk obchvat, 1. etapa SO 202 – Most přes Labe a inundační pole

Silnice I/38 procházela historickým jádrem Nymburka, kde způsobovala enormní dopravní zatížení. Tato skutečnost, spolu s šířkově nevyhovujícím městským mostem přes Labe, vedla k rozhodnutí vybudovat obchvat města, který v první etapě překračuje nově budovaným mostem Labe v prostoru mezi Poděbrady a Nymburkem u obce Chvalovice

Most přes Labe je prvním zavěšeným mostem v České republice se dvěma rovinami závěsů a nízkými pylony typu Extrados. Byl navržen jako spojitá předpjatá trámová konstrukce příčného řezu ve tvaru TT. Pro vylehčení hlavního pole byla střední část délky 52,28 m navržena jako spřažená. Profil komorových spřažených ocelových nosníků je vytvarován tak, aby odpovídal tvaru betonových trámů na obou předmostích. Spodní část pylonu je železobetonová, horní část s kotvami závěsů je ocelobetonová spřažená konstrukce. Nosná konstrukce hlavního pole je zavěšena na třech paralelně vedených závěsech.

Opěry i pilíře jsou založeny hlubině na vrtaných velkoprůměrových pilotách průměru 1,22 m. Každý trám nosné konstrukce je podporován samostatným štíhlým pilířem. Výška pilířů je proměnná v rozsahu 5,60 až 10,28 m. Nosnou konstrukci estakád tvoří spojitý dvoutrámový nosník rozpětí 35 + 41 m a výšky 2,3 m. Rozpětí polí nosné konstrukce hlavního mostu je 41 + 132 + 41 m. Vnitřní část hlavního pole délky 52,28 m je spřažená ocelobetonová konstrukce vetknutá do čel betonové konstrukce. Hlavní pole je v 1/3 délky podporováno závěsy. Příčný řez je symetrický dvoutrám s proměnnou výškou a šířkou. V místech kotvení závěsů do nosné konstrukce a pod pylony jsou roznášecí příčníky. Kotevní příčníky jsou v místech zakotvení závěsů předpjaté. V podporách 6 a 7 vybíhá dvojice betonových pylonů výšky 15,8 m. V jejich horní části jsou zabetonovány ocelové kotevní přípravky s kotvami závěsů. Pro závěsy je použit systém firmy DSI DynaGrip C55 osazený 48 lany průměru 15,7 mm, St 1670/1860. Ocelová konstrukce vloženého pole délky 52,28 m je tvořena dvěma hlavními ocelovými komorovými nosníky, které jsou spojeny ocelovými příčníky po 3 m.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Předmětem stavby je rekonstrukce stávající ocelové konstrukce a opláštění uzavřeného dopravního mostu pro 2 pásové dopravníky, kterými se zaváží objekt hlubinného zásobníku uhlím z objektu rozdělovací stanice, která je zásobována dálkovou pásovou dopravou ze šachty. Most se skládá ze 7 mostních...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Naše společnost provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dokončen a uveden do provozu levý dálniční most D1-035. Také je realizována spodní stavba pravého dálničního mostu D1-035, jsou na ni osazeny prefabrikované předpjaté nosníky a...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Zobrazit všechny reference