Tunel, Jihlava

Informace o projektu

Tunel je součástí silnice I/38 na obchvatu Jihlavy. Jde o 1 tubusový tunel 2 pruhový (3,5m) tunel délky 310 m s průjezdným profilem 4,8m a podélným sklonem 4%. Je hloubený v celé délce.

Předmětem dodávky byla betonáž železobetonové konstrukce klenby zakryté části komunikace, která navazuje na podzemní stěny. Délka konstrukce je 304 m. Železobetonová konstrukce klenby je monolitická, betonovaná na místě do posuvného bednění. Klenba v celé délce je rozdělena na 26 klenbových pasů shodného příčného řezu. V podélném směru je členěna příčnými pracovními spárami na samostatně dilatující celky. Maximální délka dilatující části klenby je 12 m. Ve svých patách klenba navazuje prostřednictvím podélných pasů na jednotlivé lamely podzemních stěn. Pro betonáž klenby byla navrženo a zřízeno posuvné bednění klenby umístěné na pracovní plošině zpevněné silničními panely uloženými na vrstvě drobného kameniva třídy C tl. 150 mm. Skruž bednění byla navržena z materiálu PIŽMO montovaného „na ležato“. Bednění klenby bylo řešeno z materiálu ALPI (nosníky OMEGA, spojky MTO) upevněného na ramenáty z materiálu PERI (obloukové bednění GRV).

Další reference

Tunel Mrázovka, Praha

Automobilový tunel Mrázovka je součástí výstavby městského okruhu Prahy na Smíchově v úseku Radlická – strahovský tunel. Od severního portálu jsou vedeny dva souběžné třípruhové tunelové trouby – východní (VTT) a západní (ZTT). Automobilový tunel byl ražen novou rakouskou tunelovací metodou...

Zobrazit detail reference
Tunel Mrázovka, Praha

Metro IV. C 1 (Holešovice-Ládví) - stavební část, Praha

Stavební oddíl 01 - Holešovice - dodávka ŽB konstrukce dvojice jednokolejných tunelových trub budovaných v otevřené stavební jámě v délce 107 m a 105 m. Betonáž byla prováděna ve stavební jámě, zajištěné kotvenými podzemními stěnami. Příčný profil tunelu je obdélníkový o rozměrech – šířka 4,80 m,...

Zobrazit detail reference
Metro IV. C 1 (Holešovice-Ládví) - stavební část, Praha

Zobrazit všechny reference