Sanace Nuselského mostu, Praha

Informace o projektu

Nuselský most patří mezi dominantní dopravní stavby hlavního města Prahy. Jeho výstavbou byl na přelomu 60. a 70. let byl pověřen Závod 2 podniku SSŽ, předchůdce nynější společnosti SMP CZ. Na mostě je šestipruhová komunikace se středním dělícím pásem a v tubusu nosné konstrukce je vedena trasa C pražského metra.

Za dobu provozu si most v různých časových obdobích vyžádal pouze dílčí opravy, proto byla správcem mostu vypsána soutěž na celkovou rekonstrukci reprezentující kompletní výměnu mostního svršku, příslušenství a sanaci betonových částí spodní stavby a nosné konstrukce. Tuto generální opravu provádělo SMP CZ ve sdružení se společností Dálniční stavby Praha.

Celá rekonstrukce mostu byla rozdělena na čtyři etapy výstavby. Základní podmínkou jednotlivých etap je zachování dvou jízdních pruhů pro jednotlivé  jízdní směry a zajištění pěšího a cyklistického provozu vždy po jedné chodníkové římse.

První etapa rekonstrukce proběhla v roce 2013 a byla časově omezena pouze na prázdninové měsíce. Po demolici římsy následovala sanace horní plochy mostovky, pokládka nových hydroizolačních vrstev a betonáž římsy s následným osazením zádržného systému a stožárů VO.

V roce 2014 následovala realizace druhé etapy. Od května do června byl uzavřen rychlý a středový pruh do centra města a realizována kompletní výměna vozovkového souvrství včetně sanace mostovky a pokládky nové hydroizolace. V měsíci červenci a srpnu byla doprava převedena na opravenou část mostu a obdobný rozsah prací byl realizován v rychlém a středovém pruhu z centra města.

Největší rozsah opravy Nuselského mostu byl naplánován do třetí etapy rekonstrukce, která byla zahájena v březnu roku 2015 a probíhala do července 2016. V rámci této etapy probíhala sanace betonových konstrukcí spodní stavby, kterou tvoří dvě krajní masivní opěry a čtyři středové pilíře dosahující výšky 40,0 m. Technicky nejnáročnější stavební částí této etapy ale reprezentuje oprava chodníkové římsy ve směru do centra a současná sanace betonových částí nosné konstrukce. Pro umožnění přístupu k nosné konstrukci byly navrženy posuvné zavěšené sanační lávky. Čtvrtá etapa rekonstrukce započala v srpnu roku 2016, převedením pěší a cyklistické dopravy na již dokončenou chodníkovou římsu ve směru do centra a započetím opravy římsy směrem z centra. V rámci těchto dvou fází rekonstrukce mostu tedy dochází k úplné demolici železobetonové svodidlové zídky, výměně chodníkových panelů a změně způsobu odvodnění chodníku. Během prací probíhá rovněž diagnostika předpětí nosné konstrukce.

Během celé rekonstrukce, do září roku 2017, byla v co největší míře využívána spolupráce skupiny SMP. Chodníkové panely dodávala společnost PREFA PRO,  sanační práce a posuny zavěšených sanačních lávek zajišťovala společnost FREYSSINET CS.

 

 

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Účelem výstavby nového mostu bylo převedení místní komunikace přes řeku Jizeru a inundační území. Nový most byl zhotoven vedle stávajícího mostu, (jehož provoz byl omezen pouze pro jediné vozidlo a doprava řízena semaforem) a po dokončení nové konstrukce a převedení dopravy na nový most byl...

Zobrazit detail reference
Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

V rámci rekonstrukce silnice II/246 Budyně–Koštice byla odstraněna původní ocelová konstrukce z nýtovaných nosníků s vloženým polem, pilíře byly zesíleny mikropilotami a byla namontována nová spřažená ocelobetonová konstrukce o třech polích o celkové délce 76 m. Spřahující deska byla vybudována...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

Zobrazit všechny reference