Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Informace o projektu

Tento barokní most se nachází v katastru obce Žďár na Sázavou na komunikaci I/37, kde překlenuje místní vodní tok. Stavba navržená původně na dopravu povozů tažených koňmi je v současnosti zatížena dopravou silnice první třídy, jejíž vliv byl na mostě již patrný. Nevyhovující zábradlí, poškozená vozovka, vyjeté ,,koleje“, vykloněné poprsní zídky, nefunkční odvodnění, průsaky vody klenbou byly toho jasným důkazem. Velkým tématem pro našeho objednatele ŘSD Jihlava bylo možné rozšíření mostu na potřebné parametry nebo rozebrání mostu a jeho nové postavení na jiném místě ve městě, kde by jeho úkolem byl již jen pěší nebo lehký provoz, zatímco na jeho místě by byl postaven zcela nový mostní objekt. Především z památkářských a finančních důvodů bylo rozhodnuto o rekonstrukci objektu v původní podobě.

Vlastní stavební práce byly zahájeny vybudováním mostního provizoria TMS délky 42 m. Tento stavební komplet byl proveden za 8 dní. Po převedení dopravy na provizorium byly zahájeny vlastní práce na historickém mostu sejmutím osmi soch a jejich přesunem na místní morový hřbitůvek. Po dokončení přesunu soch bylo započato s odstrojením mostu, byla odfrézována živičná skladba, vybourány betonové desky na předpolí, provedeny vrtané sondy na železobetonové desce, která byla jako roznášecí deska součástí mostu od roku 1947. Na spodní části bylo provedeno citlivé otryskání nízkým tlakem, odspárování rozvolněných spar, odkopání zeminy u poprsních zdí. Po zhodnocení stavu odstrojené konstrukce bylo rozhodnuto o ponechání roznášecí železobetonové desky, ta byla zastižena v dobrém stavu, původní armatura byla téměř netknutá. Přes tuto desku bylo započato s vrtáním a osazením 64 ks mikropilot. Technické řešení vozovky si však vyžádalo zvýšení říms asi o 250 mm vložením dodatečných kamenických prvků. Účelem bylo dodržení optimální nivelety vozovky. Po rozebrání vykloněného kamenného zábradlí a poprsních zídek bylo  provedeno jeho přezdění. Na spodní stavbě zedníci dokončili přespárování zdiva, opevnění dna vodního toku a terénní úpravy. Návrat soch na most - duben 2009.

Další reference

Most na silnici I/27 přes údolí řeky Chomutovky, Velemyšleves

Společnost SMP CZ je zhotovitelem stavby Most přes údolí říčky Chomutovky, který je součástí obchvatu obce Velemyšleves na silnici I/27. Jedná se o most s celkovou délkou 537 m o sedmi polích s rozpětími 45+65+90+120+90+65+45 m. Nosnou konstrukci, která je ve výškovém i v půdorysném oblouku a má...

Zobrazit detail reference
Most na silnici I/27 přes údolí řeky Chomutovky, Velemyšleves

Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary. Dominantou této stavby je most přes řeku...

Zobrazit detail reference
Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Zobrazit všechny reference