Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Informace o projektu

Tento barokní most se nachází v katastru obce Žďár na Sázavou na komunikaci I/37, kde překlenuje místní vodní tok. Stavba navržená původně na dopravu povozů tažených koňmi je v současnosti zatížena dopravou silnice první třídy, jejíž vliv byl na mostě již patrný. Nevyhovující zábradlí, poškozená vozovka, vyjeté ,,koleje“, vykloněné poprsní zídky, nefunkční odvodnění, průsaky vody klenbou byly toho jasným důkazem. Velkým tématem pro našeho objednatele ŘSD Jihlava bylo možné rozšíření mostu na potřebné parametry nebo rozebrání mostu a jeho nové postavení na jiném místě ve městě, kde by jeho úkolem byl již jen pěší nebo lehký provoz, zatímco na jeho místě by byl postaven zcela nový mostní objekt. Především z památkářských a finančních důvodů bylo rozhodnuto o rekonstrukci objektu v původní podobě.

Vlastní stavební práce byly zahájeny vybudováním mostního provizoria TMS délky 42 m. Tento stavební komplet byl proveden za 8 dní. Po převedení dopravy na provizorium byly zahájeny vlastní práce na historickém mostu sejmutím osmi soch a jejich přesunem na místní morový hřbitůvek. Po dokončení přesunu soch bylo započato s odstrojením mostu, byla odfrézována živičná skladba, vybourány betonové desky na předpolí, provedeny vrtané sondy na železobetonové desce, která byla jako roznášecí deska součástí mostu od roku 1947. Na spodní části bylo provedeno citlivé otryskání nízkým tlakem, odspárování rozvolněných spar, odkopání zeminy u poprsních zdí. Po zhodnocení stavu odstrojené konstrukce bylo rozhodnuto o ponechání roznášecí železobetonové desky, ta byla zastižena v dobrém stavu, původní armatura byla téměř netknutá. Přes tuto desku bylo započato s vrtáním a osazením 64 ks mikropilot. Technické řešení vozovky si však vyžádalo zvýšení říms asi o 250 mm vložením dodatečných kamenických prvků. Účelem bylo dodržení optimální nivelety vozovky. Po rozebrání vykloněného kamenného zábradlí a poprsních zídek bylo  provedeno jeho přezdění. Na spodní stavbě zedníci dokončili přespárování zdiva, opevnění dna vodního toku a terénní úpravy. Návrat soch na most - duben 2009.

Další reference

Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Na konci roku 2016 byla slavnostně zprovozněna stavba dálnice D8 Lovosice-Řehlovice. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, projektantem společnost PRAGOPROJEKT a zhotovitelem Sdružení společností EUROVIA CS, Metrostav, SMP CZ a BERGER BOHEMIA.

Zobrazit detail reference
Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Tato stavba představuje jeden z pěti úseků na které byl dálniční obchvat města Plzně rozdělen při jeho realizaci. Dominantou této poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucím nad údolím ve výšce cca 20-25 m. Vzhledem k tomu ,že je tato řeka zdrojem pitné vody pro...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Zobrazit všechny reference