Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Informace o projektu

Tento barokní most se nachází v katastru obce Žďár na Sázavou na komunikaci I/37, kde překlenuje místní vodní tok. Stavba navržená původně na dopravu povozů tažených koňmi je v současnosti zatížena dopravou silnice první třídy, jejíž vliv byl na mostě již patrný. Nevyhovující zábradlí, poškozená vozovka, vyjeté ,,koleje“, vykloněné poprsní zídky, nefunkční odvodnění, průsaky vody klenbou byly toho jasným důkazem. Velkým tématem pro našeho objednatele ŘSD Jihlava bylo možné rozšíření mostu na potřebné parametry nebo rozebrání mostu a jeho nové postavení na jiném místě ve městě, kde by jeho úkolem byl již jen pěší nebo lehký provoz, zatímco na jeho místě by byl postaven zcela nový mostní objekt. Především z památkářských a finančních důvodů bylo rozhodnuto o rekonstrukci objektu v původní podobě.

Vlastní stavební práce byly zahájeny vybudováním mostního provizoria TMS délky 42 m. Tento stavební komplet byl proveden za 8 dní. Po převedení dopravy na provizorium byly zahájeny vlastní práce na historickém mostu sejmutím osmi soch a jejich přesunem na místní morový hřbitůvek. Po dokončení přesunu soch bylo započato s odstrojením mostu, byla odfrézována živičná skladba, vybourány betonové desky na předpolí, provedeny vrtané sondy na železobetonové desce, která byla jako roznášecí deska součástí mostu od roku 1947. Na spodní části bylo provedeno citlivé otryskání nízkým tlakem, odspárování rozvolněných spar, odkopání zeminy u poprsních zdí. Po zhodnocení stavu odstrojené konstrukce bylo rozhodnuto o ponechání roznášecí železobetonové desky, ta byla zastižena v dobrém stavu, původní armatura byla téměř netknutá. Přes tuto desku bylo započato s vrtáním a osazením 64 ks mikropilot. Technické řešení vozovky si však vyžádalo zvýšení říms asi o 250 mm vložením dodatečných kamenických prvků. Účelem bylo dodržení optimální nivelety vozovky. Po rozebrání vykloněného kamenného zábradlí a poprsních zídek bylo  provedeno jeho přezdění. Na spodní stavbě zedníci dokončili přespárování zdiva, opevnění dna vodního toku a terénní úpravy. Návrat soch na most - duben 2009.

Další reference

Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Účelem výstavby nového mostu bylo převedení místní komunikace přes řeku Jizeru a inundační území. Nový most byl zhotoven vedle stávajícího mostu, (jehož provoz byl omezen pouze pro jediné vozidlo a doprava řízena semaforem) a po dokončení nové konstrukce a převedení dopravy na nový most byl...

Zobrazit detail reference
Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Rekonstrukce lávky, Chodov

Rekonstrukce lávky spočívala v kompletním odstranění původní konstrukce včetně založení. Byla provedena nová konstrukce úložných prahů s křídly založenými na polštáři z hubeného betonu. Prahy jsou opatřeny závěrnou zídkou, nosná konstrukce byla na tyto prahy osazena přes ocelová ložiska, která se...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce lávky, Chodov

Zobrazit všechny reference