Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Informace o projektu

Tento barokní most se nachází v katastru obce Žďár na Sázavou na komunikaci I/37, kde překlenuje místní vodní tok. Stavba navržená původně na dopravu povozů tažených koňmi je v současnosti zatížena dopravou silnice první třídy, jejíž vliv byl na mostě již patrný. Nevyhovující zábradlí, poškozená vozovka, vyjeté ,,koleje“, vykloněné poprsní zídky, nefunkční odvodnění, průsaky vody klenbou byly toho jasným důkazem. Velkým tématem pro našeho objednatele ŘSD Jihlava bylo možné rozšíření mostu na potřebné parametry nebo rozebrání mostu a jeho nové postavení na jiném místě ve městě, kde by jeho úkolem byl již jen pěší nebo lehký provoz, zatímco na jeho místě by byl postaven zcela nový mostní objekt. Především z památkářských a finančních důvodů bylo rozhodnuto o rekonstrukci objektu v původní podobě.

Vlastní stavební práce byly zahájeny vybudováním mostního provizoria TMS délky 42 m. Tento stavební komplet byl proveden za 8 dní. Po převedení dopravy na provizorium byly zahájeny vlastní práce na historickém mostu sejmutím osmi soch a jejich přesunem na místní morový hřbitůvek. Po dokončení přesunu soch bylo započato s odstrojením mostu, byla odfrézována živičná skladba, vybourány betonové desky na předpolí, provedeny vrtané sondy na železobetonové desce, která byla jako roznášecí deska součástí mostu od roku 1947. Na spodní části bylo provedeno citlivé otryskání nízkým tlakem, odspárování rozvolněných spar, odkopání zeminy u poprsních zdí. Po zhodnocení stavu odstrojené konstrukce bylo rozhodnuto o ponechání roznášecí železobetonové desky, ta byla zastižena v dobrém stavu, původní armatura byla téměř netknutá. Přes tuto desku bylo započato s vrtáním a osazením 64 ks mikropilot. Technické řešení vozovky si však vyžádalo zvýšení říms asi o 250 mm vložením dodatečných kamenických prvků. Účelem bylo dodržení optimální nivelety vozovky. Po rozebrání vykloněného kamenného zábradlí a poprsních zídek bylo  provedeno jeho přezdění. Na spodní stavbě zedníci dokončili přespárování zdiva, opevnění dna vodního toku a terénní úpravy. Návrat soch na most - duben 2009.

Další reference

Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Rekonstrukce mostu přes Čertovku spočívala v odstranění stávající nosné konstrukce mostu a výstavbě nové konstrukce spolu s překládkou velkého množství inženýrských sítí a za zachování pěšího provozu.

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Dálnice D3 je realizována pro automobilové spojení Prahy s Jižními Čechami s dalším pokračováním jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov, odkud bude dále pokračovat na hranice s Rakouskem rychlostní silnice R3, která se má spojit s již prováděnou rakouskou rychlostní silnicí S10 směrem ke městu...

Zobrazit detail reference
Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Zobrazit všechny reference