Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu se týkala sanace spodní stavby  a výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes vodní tok Mži v místě Hracholuské přehrady v železničním km 1,429.

Celkově se jednalo o most o 5 polích, z nichž dvě krajní jsou kamenná klenbová a vnitřní tři pole jsou shodné ocelové příhradové konstrukce s mezilehlou prvkovou mostovkou s rozpětím 3 x 57 m. Celková délka rekonstruovaného mostu je pak 208,4 m včetně křídel. Spodní stavba sestává ze dvou vysokých kamenných relativně štíhlých pilířů, založených v údolí řeky. Původní stavba tohoto mostu byla realizována před napuštěním Hracholuské přehrady, takže v dnešní době pilíře stojí ve vodě. Další dva pilíře a obě opěry jsou postaveny v horní části údolního svahu a jsou součástí krajních klenbových konstrukcí. Rekonstrukcí došlo k výměně tří hlavních ocelových polí a k zesílení spodní stavby injektážemi a novými betonovými konstrukcemi. V rámci stavby byl vyměněn kolejový svršek včetně předpolí SO 201 a na návodní straně mostu byla dobudována lávka pro pěší a cyklisty SO 102.  

Staveniště jsme převzali od zadavatele stavby SŽDC, správa Plzeň v lednu 2018 a 30. dubna 2019 byl most uveden do provozu. Stavba byla realizována ve sdružení s MCE Slaný,
kde SMP CZ byl lídr sdružení.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Účelem výstavby nového mostu bylo převedení místní komunikace přes řeku Jizeru a inundační území. Nový most byl zhotoven vedle stávajícího mostu, (jehož provoz byl omezen pouze pro jediné vozidlo a doprava řízena semaforem) a po dokončení nové konstrukce a převedení dopravy na nový most byl...

Zobrazit detail reference
Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Dvoutrámová nosná konstrukce z předpjatého betonu o 6 polích, celková délka 150,4m. Spodní stavba je založena na vrtaných pilotách, nosná konstrukce je budována na pevné skruži z inventárního materiálu PIŽMO ocelové nosníky, bednění je posuvné.

Zobrazit detail reference
II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Zobrazit všechny reference