Rekonstrukce mostu U Jána, Plzeň

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu U Jána v Plzni byla vyvolána potřebou obnovit přístup veřejné dopravy do centra města ze směru od Prahy přes tramvajový most, který měl i kvůli povodním v srpnu roku 2002 omezenou statickou únosnost.

Most řeší křížení s řekou Radbuzou ve středu města Plzně. Jedná se o dopravně významnou městskou komunikaci, po které je veden obousměrný tramvajový provoz, místní doprava s výrazným podílem zásobování okolní obchodní sítě a v neposlední řadě pěší provoz.

Vzhledem k zástavbě, dopravní situaci v této oblasti a především vedením tramvajové trati po mostě se stala tato stavba již od přípravy, která začala již v roce 2003, náročným  a uzlovým bodem pro možnou realizaci následné připravované rekonstrukce přilehlých nábřeží a Americké třídy.

Svým významem spadá tato rekonstrukce k nejvýznamnějším stavbám svého druhu v Plzni.

Délka přemostění: 50,7 m
Rozpětí polí: 15 m + 22 m + 15 m
Šířka mostu: 23,6 m 
Plocha nosné konstrukce: 1 235,1 m2

 

Další reference

Modernizace mostu, Vokov

Zobrazit detail reference
Modernizace mostu, Vokov

Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Stavba 514 Lahovice - Slivenec je součástí silničního okruhu kolem Prahy. Začátek trasy navazuje na úsek 513 Vestec - Lahovice v km 9,687, kde končí most přes Vltavu na levém břehu. Na tento most trasa přímo navazuje mostní estakádou, která překlenuje celé údolí Berounky a Radotína a končí před...

Zobrazit detail reference
Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Zobrazit všechny reference