Rekonstrukce mostu U Jána, Plzeň

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu U Jána v Plzni byla vyvolána potřebou obnovit přístup veřejné dopravy do centra města ze směru od Prahy přes tramvajový most, který měl i kvůli povodním v srpnu roku 2002 omezenou statickou únosnost.

Most řeší křížení s řekou Radbuzou ve středu města Plzně. Jedná se o dopravně významnou městskou komunikaci, po které je veden obousměrný tramvajový provoz, místní doprava s výrazným podílem zásobování okolní obchodní sítě a v neposlední řadě pěší provoz.

Vzhledem k zástavbě, dopravní situaci v této oblasti a především vedením tramvajové trati po mostě se stala tato stavba již od přípravy, která začala již v roce 2003, náročným  a uzlovým bodem pro možnou realizaci následné připravované rekonstrukce přilehlých nábřeží a Americké třídy.

Svým významem spadá tato rekonstrukce k nejvýznamnějším stavbám svého druhu v Plzni.

Délka přemostění: 50,7 m
Rozpětí polí: 15 m + 22 m + 15 m
Šířka mostu: 23,6 m 
Plocha nosné konstrukce: 1 235,1 m2

 

Další reference

Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Rekonstrukce mostu ev. č. 34-042 přes železniční trať Okrouhlice – Havlíčkův Brod spočívá ve výměně nosné konstrukce. Stávající železobetonová trámová konstrukce bude nahrazena ocelovými nosníky se spřaženou železobetonovou deskou. Práce jsou prováděny v úplné uzavírce s převedením provozu po...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Obec Radošov leží na staré zemské obchodní cestě spojující Prahu s Chebem, odtud pokračuje dále do Německa. Od doby císaře Karla IV. byla zvána Královskou cestou. „Via regia“. Původně zde sloužil k přechodu řeky Ohře pouze brod.1.listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král...

Zobrazit detail reference
Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Zobrazit všechny reference