Rekonstrukce mostu U Jána, Plzeň

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu U Jána v Plzni byla vyvolána potřebou obnovit přístup veřejné dopravy do centra města ze směru od Prahy přes tramvajový most, který měl i kvůli povodním v srpnu roku 2002 omezenou statickou únosnost.

Most řeší křížení s řekou Radbuzou ve středu města Plzně. Jedná se o dopravně významnou městskou komunikaci, po které je veden obousměrný tramvajový provoz, místní doprava s výrazným podílem zásobování okolní obchodní sítě a v neposlední řadě pěší provoz.

Vzhledem k zástavbě, dopravní situaci v této oblasti a především vedením tramvajové trati po mostě se stala tato stavba již od přípravy, která začala již v roce 2003, náročným  a uzlovým bodem pro možnou realizaci následné připravované rekonstrukce přilehlých nábřeží a Americké třídy.

Svým významem spadá tato rekonstrukce k nejvýznamnějším stavbám svého druhu v Plzni.

Délka přemostění: 50,7 m
Rozpětí polí: 15 m + 22 m + 15 m
Šířka mostu: 23,6 m 
Plocha nosné konstrukce: 1 235,1 m2

 

Další reference

Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Účelem výstavby nového mostu bylo převedení místní komunikace přes řeku Jizeru a inundační území. Nový most byl zhotoven vedle stávajícího mostu, (jehož provoz byl omezen pouze pro jediné vozidlo a doprava řízena semaforem) a po dokončení nové konstrukce a převedení dopravy na nový most byl...

Zobrazit detail reference
Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Výstavba nového mostu, Čekanice

Stavba 0306 Mezno–Tábor jako součást výstavby dálnice D3 Praha – České Budějovice je členěna na šest samostatných staveb, z nichž pátá (stavba 0306-II-C most Čekanice v km 75,1 – 75,560) v délce úseku cca 0,5 km obsahuje předmětnou mostní stavbu s vyvolanými souvisejícími objekty. Navazuje na...

Zobrazit detail reference
Výstavba nového mostu, Čekanice

Zobrazit všechny reference