Rekonstrukce mostu U Jána, Plzeň

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu U Jána v Plzni byla vyvolána potřebou obnovit přístup veřejné dopravy do centra města ze směru od Prahy přes tramvajový most, který měl i kvůli povodním v srpnu roku 2002 omezenou statickou únosnost.

Most řeší křížení s řekou Radbuzou ve středu města Plzně. Jedná se o dopravně významnou městskou komunikaci, po které je veden obousměrný tramvajový provoz, místní doprava s výrazným podílem zásobování okolní obchodní sítě a v neposlední řadě pěší provoz.

Vzhledem k zástavbě, dopravní situaci v této oblasti a především vedením tramvajové trati po mostě se stala tato stavba již od přípravy, která začala již v roce 2003, náročným  a uzlovým bodem pro možnou realizaci následné připravované rekonstrukce přilehlých nábřeží a Americké třídy.

Svým významem spadá tato rekonstrukce k nejvýznamnějším stavbám svého druhu v Plzni.

Délka přemostění: 50,7 m
Rozpětí polí: 15 m + 22 m + 15 m
Šířka mostu: 23,6 m 
Plocha nosné konstrukce: 1 235,1 m2

 

Další reference

Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Rekonstrukce mostu přes Smolnický potok na silnici III. třidy, která zajišťuje připojení obce Chlumčany na silnici I/7. Stávající mostní objekt byl kompletně odstraněn, kromě základů opěr. Základy opěr byly zesíleny mikropilotami. Na takto upravené založení byly vybetonovány nové železobetonové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Lávka přes Berounku, Beroun

Charakteristika mostu: Lávka přes vodní tok Berounka, s dolní mostovkou, trvalá, kolmá, v přímé, na rozpětí 31,2 62,4 31,2 m. Ocelová visutá konstrukce s dřevěnou podlahou. Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a dva pilíře. Založení spodní stavby je hlubinné na mikropilotách. Délka mostu je...

Zobrazit detail reference
Lávka přes Berounku, Beroun

Zobrazit všechny reference