Rekonstrukce mostu U Jána, Plzeň

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu U Jána v Plzni byla vyvolána potřebou obnovit přístup veřejné dopravy do centra města ze směru od Prahy přes tramvajový most, který měl i kvůli povodním v srpnu roku 2002 omezenou statickou únosnost.

Most řeší křížení s řekou Radbuzou ve středu města Plzně. Jedná se o dopravně významnou městskou komunikaci, po které je veden obousměrný tramvajový provoz, místní doprava s výrazným podílem zásobování okolní obchodní sítě a v neposlední řadě pěší provoz.

Vzhledem k zástavbě, dopravní situaci v této oblasti a především vedením tramvajové trati po mostě se stala tato stavba již od přípravy, která začala již v roce 2003, náročným  a uzlovým bodem pro možnou realizaci následné připravované rekonstrukce přilehlých nábřeží a Americké třídy.

Svým významem spadá tato rekonstrukce k nejvýznamnějším stavbám svého druhu v Plzni.

Délka přemostění: 50,7 m
Rozpětí polí: 15 m + 22 m + 15 m
Šířka mostu: 23,6 m 
Plocha nosné konstrukce: 1 235,1 m2

 

Další reference

Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Rekonstrukce mostu přes Čertovku spočívala v odstranění stávající nosné konstrukce mostu a výstavbě nové konstrukce spolu s překládkou velkého množství inženýrských sítí a za zachování pěšího provozu.

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes Čertovku na Kampě, Praha

Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km...

Zobrazit detail reference
Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Zobrazit všechny reference