Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Informace o projektu

Původně se jednalo o dva samostatné mosty, z nichž starší byl postaven v letech 1912 až 1916. Při realizaci Chuchelské radiály byl po proudu postaven souběžný most a ten byl uveden do provozu v roce 1964. Havarijní stav obou mostů vedl od poloviny 90. let 20. století k úvahám o jejich rekonstrukci. V roce 2001 byla zahájena náhrada obou konstrukcí za zcela nové. Přestože postup prací zdržela povodeň v srpnu 2002, znovuotevřen byl podle plánu v srpnu 2004.

Lahovický most je součástí jedné z nejfrekventovanějších výjezdových pražských komunikací směrem na Dobříš, Strakonice a Vimperk. Cílem rekonstrukce bylo zvýšení kapacity mostu i přilehlých komunikací , zrychlení průjezdnosti a zvýšení bezpečnosti provozu. Došlo také ke zvětšení plavebního profilu a zlepšení odtokových poměrů v oblasti.

Nové mosty jsou postaveny jako dvě samostatné konstrukce, z nichž každá převádí tři jízdní pruhy a cyklistickou stezku s chodníkem. Pilíře mostu jsou výrazně tvarovány, a to z pohledových, ale především technických důvodů. Křivka břitu pilíře je navržena tak, aby působila jako ledolam. Železobetonové jádro pilířů je částečně obloženo kamenem.

Nosnou konstrukci tvoří spojitý dvoutrámový nosník z předpjatého betonu. Pro založení pravého mostu byly využity základy starého mostu.

Nosná konstrukce byla prováděna po jednotlivých polích. V krajních polích byla použita klasická pevná skruž s mezipodporami. Ve třech vnitřních polích v řece byla použita skruž na celou délku pole podepřená u pilířů, která byla dopravena na místo pomocí soulodí tlačeného remorkérem. Po převedení dopravy na nový most byla provedena demolice původního levého mostu. Na jeho místě pak vyrostla zcela nová mostní konstrukce, prováděná podobným postupem jako pravá část. Délka mostu je 216,8 m, délka nosné konstrukce je 193 m. Rozpětí je 30,2 + 43,8 + 43,8 + 43,8 + 30 m, šířka mostu je 35,15 m a šířka chodníků na mostě je 2 × 3 m. Při rekonstrukci byly nově vybudovány dvě vyhlídkové věže.

Další reference

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Oprava Křižovnického náměstí, Praha

Křižovnické náměstí v Praze se rozkládá na staroměstském (pravém) břehu Vltavy v těsném sousedství Karlova mostu na Královské cestě. Patří k nejmenším náměstím v Praze, přesto se řadí k nejvíce navštěvovaným místům hlavního města. Ve středověku zde protékalo rameno Vltavy oddělující Křížovnický...

Zobrazit detail reference
Oprava Křižovnického náměstí, Praha

Zobrazit všechny reference