Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Informace o projektu

Původně se jednalo o dva samostatné mosty, z nichž starší byl postaven v letech 1912 až 1916. Při realizaci Chuchelské radiály byl po proudu postaven souběžný most a ten byl uveden do provozu v roce 1964. Havarijní stav obou mostů vedl od poloviny 90. let 20. století k úvahám o jejich rekonstrukci. V roce 2001 byla zahájena náhrada obou konstrukcí za zcela nové. Přestože postup prací zdržela povodeň v srpnu 2002, znovuotevřen byl podle plánu v srpnu 2004.

Lahovický most je součástí jedné z nejfrekventovanějších výjezdových pražských komunikací směrem na Dobříš, Strakonice a Vimperk. Cílem rekonstrukce bylo zvýšení kapacity mostu i přilehlých komunikací , zrychlení průjezdnosti a zvýšení bezpečnosti provozu. Došlo také ke zvětšení plavebního profilu a zlepšení odtokových poměrů v oblasti.

Nové mosty jsou postaveny jako dvě samostatné konstrukce, z nichž každá převádí tři jízdní pruhy a cyklistickou stezku s chodníkem. Pilíře mostu jsou výrazně tvarovány, a to z pohledových, ale především technických důvodů. Křivka břitu pilíře je navržena tak, aby působila jako ledolam. Železobetonové jádro pilířů je částečně obloženo kamenem.

Nosnou konstrukci tvoří spojitý dvoutrámový nosník z předpjatého betonu. Pro založení pravého mostu byly využity základy starého mostu.

Nosná konstrukce byla prováděna po jednotlivých polích. V krajních polích byla použita klasická pevná skruž s mezipodporami. Ve třech vnitřních polích v řece byla použita skruž na celou délku pole podepřená u pilířů, která byla dopravena na místo pomocí soulodí tlačeného remorkérem. Po převedení dopravy na nový most byla provedena demolice původního levého mostu. Na jeho místě pak vyrostla zcela nová mostní konstrukce, prováděná podobným postupem jako pravá část. Délka mostu je 216,8 m, délka nosné konstrukce je 193 m. Rozpětí je 30,2 + 43,8 + 43,8 + 43,8 + 30 m, šířka mostu je 35,15 m a šířka chodníků na mostě je 2 × 3 m. Při rekonstrukci byly nově vybudovány dvě vyhlídkové věže.

Další reference

Most přes Berounku - silnice II/231 Plaská-Na Roudné-Chrástecká, Plzeň

SO 204 Most přes Berounku Hlavním důvodem výstavby nového přemostění byl dlouhodobě nevyhovující stavebnětechnický stav stávajícího mostu a jeho šířkové uspořádání. Z těchto důvodů byl most pro silniční dopravu uzavřen. Nový most je nyní čtvrtým přemostěním řeky Berounky v cca 80m dlouhém úseku...

Zobrazit detail reference
Most přes Berounku - silnice II/231 Plaská-Na Roudné-Chrástecká, Plzeň

Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Účelem výstavby nového mostu bylo převedení místní komunikace přes řeku Jizeru a inundační území. Nový most byl zhotoven vedle stávajícího mostu, (jehož provoz byl omezen pouze pro jediné vozidlo a doprava řízena semaforem) a po dokončení nové konstrukce a převedení dopravy na nový most byl...

Zobrazit detail reference
Přemostění Jizery pro rozvoj podnikatelské zóny, Mladá Boleslav

Zobrazit všechny reference