Rekonstrukce čerpací stanice Bruska, Praha

Informace o projektu

Stavba byla závěrečnou 4. etapou rekonstrukce v ČS Bruska. Areál čerpací stanice zahrnuje čerpací stanici, 2 x vodojem po cca 2 x 5000 m3 s přilehlou armaturní komorou. Čerpací stanice Bruska je na uzlu vodovodních řadů DN500-600 Prahy 6 – gravitačně napájí Sedlec a Holešovice, čerpá do vodojemů na Pražském hradě, Petřinách a Vypichu a je napájena z vodojemů Flora a Podolí.

Areál je situován na Praze 6 u bývalého Prašného mostu, nyní u jednoho z vjezdů do tunelového komplexu Blanka. Těsně sousedí s železniční tratí na Kladno a to byl také jeden ze zásadních důvodů rekonstrukce vlastního vodojemu č.1. Oba vodojemy z 20 let 20. stol byly po dlouhou dobu vlivem projíždějících těžkých souprav nákladních vlaků vozících uhlí z Kladna. Podloží, které je mírně zvodnělé a ve spádu směrem k trati, způsobovalo svými pohyby pod základovými spárami porušení a následnou netěsnost tenkostěnných, jinak technicky unikátních železobetonových kleneb stěn vodojemu.

Při rekonstrukci bylo po sejmutí krycích zemin a po odbourání degradovaného železobetonového stropu a sloupů zesíleno podloží pod dnem a stěnami vodojemu sloupy tryskové injektáže v přibližném rastru původních sloupů a stěn. Bylo zesíleno železobetonové dno, provedeny železobetonové přibetonávky stěn, nové sloupy a stropy. V průběhu rekonstrukce byla také kompletně zrekonstruovaná přilehlá armaturní komora a to včetně technologií a napojení na areálovou síť vodovodních řadů, ale například i provedena statická sanace nosných konstrukcí armaturní komory i osazen její nový prefabrikovaný železobetonový strop. Už samotné provedení demontáží původních armatur v armaturní komoře bylo ztížené nutností vsazení dodatečných šoupat DN600 v areálu tak, aby armaturní komora mohla být vůbec odstavena. Kromě toho musel být také proveden i provizorní obtok přítoku DN500 z Podolí se zachovaným minimálním sanačním průtokem. Rekonstrukce napojení na areálové vodovodní řady probíhala za jejich dočasných odstávek a až po zjištění jejich skutečného stavu. Jejich poslední rekonstrukce proběhla v sedmdesátých letech a vzhledem k tomu, že byly umístěny před armaturní komorou pod jedinou areálovou komunikací, několik historických fotografií bylo jen slabým podkladem pro přípravu rekonstrukce, o jejímž průběhu se rozhodovalo až po jejich kompletním odkrytí výkopem. Na závěr byly zrekonstruované komory vodojemu opět zasypány a dokončeny terénní a sadové úpravy.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Účelem stavby bylo zajištění vyšší spolehlivost provozu plavební komory Velký Osek, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty – Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Celkovou rekonstrukcí plavební komory, zahrnující veškerou stavební a technologickou modernizaci,...

Zobrazit detail reference
Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Rekonstrukce čistírny odpadních vod a dostavba kanalizace v Ústí nad Orlicí a výstavba nové kanalizace v obci Dlouhá Třebová

Projekt byl financován z prostředků Evropské unie v rámci Operačního programu Životního prostředí (OPŽP) a z vlastních zdrojů investora, společnosti TEPVOS, spol. s r. o., jejímž jediným zakladatelem je Město Ústí nad Orlicí. Hlavním cílem projektu „Ústí nad Orlicí – kanalizace a ČOV“ je...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce čistírny odpadních vod a dostavba kanalizace v Ústí nad Orlicí a výstavba nové kanalizace v obci Dlouhá Třebová

Zobrazit všechny reference