Nový most přes Radbuzu, Plzeň

Informace o projektu

Obchvat Plzně dálnicí D5 byl rozdělen na pět samostatných staveb. Jednou z nich je most přes řeku Radbuzu. Dálnice v tomto místě překračuje ploché údolí, ve kterém se v meandrech vine řeka, a které je zaplavováno velkými vodami. Údolí je v místě přemostění široké asi 450 m. Niveleta převáděné komunikace probíhá ve výšce 12 až 19 m nad ním.

Most je založen na vrtaných pilotách průměru 1220/900 mm opřených o skalní podklad. Pilíře mostu tvoří dvojice osmibokých sloupů vetknutých do železobetonových základů. Opěry jsou opět ze dvou sloupů podporujících ložiska.

Nosné konstrukce jsou dva samostatné vedle sebe stojící monolitické předpjaté železobetonové spojité nosníky o 14 polích. Krajní pole mají rozpětí 31 m, vnitřní 41 m. V příčném řezu má nosná konstrukce tvar TT výšky 2,30 m a šířky 2 x 14,32 m. Trámy mají lichoběžníkový tvar, jejich šířka v dolní části je 1,25 m. Deska mostovky má nejmenší tloušťku 0,25 m a největší v místech vetknutí do trámů 0,45 m. Délka mostu je 574 081 m, rozpětí polí 31 + 12 x 41 + 31 m, šířka 30,5 m a plocha mostu 16 729,3 m2.

Další reference

Most na silnici I/27 přes údolí řeky Chomutovky, Velemyšleves

Společnost SMP CZ je zhotovitelem stavby Most přes údolí říčky Chomutovky, který je součástí obchvatu obce Velemyšleves na silnici I/27. Jedná se o most s celkovou délkou 537 m o sedmi polích s rozpětími 45+65+90+120+90+65+45 m. Nosnou konstrukci, která je ve výškovém i v půdorysném oblouku a má...

Zobrazit detail reference
Most na silnici I/27 přes údolí řeky Chomutovky, Velemyšleves

Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Původně se jednalo o dva samostatné mosty, z nichž starší byl postaven v letech 1912 až 1916. Při realizaci Chuchelské radiály byl po proudu postaven souběžný most a ten byl uveden do provozu v roce 1964. Havarijní stav obou mostů vedl od poloviny 90. let 20. století k úvahám o jejich...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Zobrazit všechny reference