Most přes údolí Hačky, Chomutov

Informace o projektu

Přeložka silnice I/7 Chomutov-Křimov-Hora sv. Šebestiána je důležitou spojkou silniční sítě směrem k hraničnímu přechodu do SRN. Vnitrostátně umožní propojení Severočeského kraje s hranicí SRN a mezistátně vyřeší a urychlí především těžkou nákladní dopravu.

Letmo betonovaný most přes údolí Hačky je nejnáročnějším mostním objektem přeložky silnice I/7 Chomutov-Křimov. Odráží současné evropské trendy v této technologii. Tato konstrukce je příkladem, že i v horských oblastech lze realizovat náročnou stavbu v krátkém termínu a při dodržení veškerých kvalitativních požadavků.

Přeložka silnice stoupá v podélném 6% sklonu, a proto je jinak dvouproudá komunikace doplněna jak o stoupací, tak o klesací jízdní pruh, a komunikace se tak stává čtyřproudou. V místě mostu trasa překračuje strmé údolí potoka Hačky.

Všechny tři pilíře mostu jsou založeny plošně. Vyskytující se poruchová pásma jsou zpevněna cementovou tlakovou injektáží provedenou ze sítě injektážních vrtů. Rozvolněná hornina v podzákladí byla nahrazena betonovými plombami. Pilíře mostu jsou navrženy formou dvojice štíhlých vysokých stěn. Výšky stěn pilířů P2 a P3 jsou od 42,8 do 46,6 m. Štíhlost stěn pilířů P2 a P3 je extrémní, proto byly pilíře během výstavby dočasně ztuženy.

Konstrukce mostu je jednokomorová s vnější šířkou komory 10 m. Konzoly mají délku 5,9 m a jsou příčně předepnuté. Výška nosné konstrukce se mění od 6,25 m nad pilíři po 2,65 m v polích a nad opěrami, délka jednotlivých lamel je 3,9–5 m. Vahadlo na pilíři P3 je symetrické o 10 lamelách, vahadla na pilířích P2 a P4 jsou asymetrická a ve směru k opěrám mají navíc 11. a 12. lamelu. Výrobní cyklus dvojice lamel byl v optimálním případě 9 dní. Nosná konstrukce je z betonu C35/45. Délka nosné konstrukce je 336 m, rozpětí polí je 60 + 106 + 106 + 60 m a šířka mostu činí 22,32 m.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Lávka přes Berounku, Beroun

Charakteristika mostu: Lávka přes vodní tok Berounka, s dolní mostovkou, trvalá, kolmá, v přímé, na rozpětí 31,2 62,4 31,2 m. Ocelová visutá konstrukce s dřevěnou podlahou. Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a dva pilíře. Založení spodní stavby je hlubinné na mikropilotách. Délka mostu je...

Zobrazit detail reference
Lávka přes Berounku, Beroun

Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary. Dominantou této stavby je most přes řeku...

Zobrazit detail reference
Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Zobrazit všechny reference