Most přes údolí Hačky, Chomutov

Informace o projektu

Přeložka silnice I/7 Chomutov-Křimov-Hora sv. Šebestiána je důležitou spojkou silniční sítě směrem k hraničnímu přechodu do SRN. Vnitrostátně umožní propojení Severočeského kraje s hranicí SRN a mezistátně vyřeší a urychlí především těžkou nákladní dopravu.

Letmo betonovaný most přes údolí Hačky je nejnáročnějším mostním objektem přeložky silnice I/7 Chomutov-Křimov. Odráží současné evropské trendy v této technologii. Tato konstrukce je příkladem, že i v horských oblastech lze realizovat náročnou stavbu v krátkém termínu a při dodržení veškerých kvalitativních požadavků.

Přeložka silnice stoupá v podélném 6% sklonu, a proto je jinak dvouproudá komunikace doplněna jak o stoupací, tak o klesací jízdní pruh, a komunikace se tak stává čtyřproudou. V místě mostu trasa překračuje strmé údolí potoka Hačky.

Všechny tři pilíře mostu jsou založeny plošně. Vyskytující se poruchová pásma jsou zpevněna cementovou tlakovou injektáží provedenou ze sítě injektážních vrtů. Rozvolněná hornina v podzákladí byla nahrazena betonovými plombami. Pilíře mostu jsou navrženy formou dvojice štíhlých vysokých stěn. Výšky stěn pilířů P2 a P3 jsou od 42,8 do 46,6 m. Štíhlost stěn pilířů P2 a P3 je extrémní, proto byly pilíře během výstavby dočasně ztuženy.

Konstrukce mostu je jednokomorová s vnější šířkou komory 10 m. Konzoly mají délku 5,9 m a jsou příčně předepnuté. Výška nosné konstrukce se mění od 6,25 m nad pilíři po 2,65 m v polích a nad opěrami, délka jednotlivých lamel je 3,9–5 m. Vahadlo na pilíři P3 je symetrické o 10 lamelách, vahadla na pilířích P2 a P4 jsou asymetrická a ve směru k opěrám mají navíc 11. a 12. lamelu. Výrobní cyklus dvojice lamel byl v optimálním případě 9 dní. Nosná konstrukce je z betonu C35/45. Délka nosné konstrukce je 336 m, rozpětí polí je 60 + 106 + 106 + 60 m a šířka mostu činí 22,32 m.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby bude snesena stávající mostní konstrukce, odbourána spodní stavba a provedena výstavba nového mostu.

Zobrazit detail reference
Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km...

Zobrazit detail reference
Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Zobrazit všechny reference