Most přes údolí Hačky, Chomutov

Informace o projektu

Přeložka silnice I/7 Chomutov-Křimov-Hora sv. Šebestiána je důležitou spojkou silniční sítě směrem k hraničnímu přechodu do SRN. Vnitrostátně umožní propojení Severočeského kraje s hranicí SRN a mezistátně vyřeší a urychlí především těžkou nákladní dopravu.

Letmo betonovaný most přes údolí Hačky je nejnáročnějším mostním objektem přeložky silnice I/7 Chomutov-Křimov. Odráží současné evropské trendy v této technologii. Tato konstrukce je příkladem, že i v horských oblastech lze realizovat náročnou stavbu v krátkém termínu a při dodržení veškerých kvalitativních požadavků.

Přeložka silnice stoupá v podélném 6% sklonu, a proto je jinak dvouproudá komunikace doplněna jak o stoupací, tak o klesací jízdní pruh, a komunikace se tak stává čtyřproudou. V místě mostu trasa překračuje strmé údolí potoka Hačky.

Všechny tři pilíře mostu jsou založeny plošně. Vyskytující se poruchová pásma jsou zpevněna cementovou tlakovou injektáží provedenou ze sítě injektážních vrtů. Rozvolněná hornina v podzákladí byla nahrazena betonovými plombami. Pilíře mostu jsou navrženy formou dvojice štíhlých vysokých stěn. Výšky stěn pilířů P2 a P3 jsou od 42,8 do 46,6 m. Štíhlost stěn pilířů P2 a P3 je extrémní, proto byly pilíře během výstavby dočasně ztuženy.

Konstrukce mostu je jednokomorová s vnější šířkou komory 10 m. Konzoly mají délku 5,9 m a jsou příčně předepnuté. Výška nosné konstrukce se mění od 6,25 m nad pilíři po 2,65 m v polích a nad opěrami, délka jednotlivých lamel je 3,9–5 m. Vahadlo na pilíři P3 je symetrické o 10 lamelách, vahadla na pilířích P2 a P4 jsou asymetrická a ve směru k opěrám mají navíc 11. a 12. lamelu. Výrobní cyklus dvojice lamel byl v optimálním případě 9 dní. Nosná konstrukce je z betonu C35/45. Délka nosné konstrukce je 336 m, rozpětí polí je 60 + 106 + 106 + 60 m a šířka mostu činí 22,32 m.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Tato stavba představuje jeden z pěti úseků na které byl dálniční obchvat města Plzně rozdělen při jeho realizaci. Dominantou této poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucím nad údolím ve výšce cca 20-25 m. Vzhledem k tomu ,že je tato řeka zdrojem pitné vody pro...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Most přes Berounku - silnice II/231 Plaská-Na Roudné-Chrástecká, Plzeň

SO 204 Most přes Berounku Hlavním důvodem výstavby nového přemostění byl dlouhodobě nevyhovující stavebnětechnický stav stávajícího mostu a jeho šířkové uspořádání. Z těchto důvodů byl most pro silniční dopravu uzavřen. Nový most je nyní čtvrtým přemostěním řeky Berounky v cca 80m dlouhém úseku...

Zobrazit detail reference
Most přes Berounku - silnice II/231 Plaská-Na Roudné-Chrástecká, Plzeň

Zobrazit všechny reference