Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Informace o projektu

Stavba 514 Lahovice-Slivenec je součástí silničního okruhu kolem Prahy. Začátek trasy navazuje na úsek 513 Vestec-Lahovice v km 9,687, kde na levém břehu končí most přes  Vltavu. Na tento most trasa přímo navazuje mostní estakádou, která překlenuje celé údolí Berounky a Radotína a končí před jižním portálem tunelu v km 11,750. Celková délka estakády je 2,055 km a je rozdělena na pět dilatačních částí, z toho SMP CZ realizovala jeden mostní objekt, a to SO 204/1.2 - most přes údolí Berounky.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových železobetonových pilotách průměru 1,22 m nebo 1,52 m. Základy jsou železobetonové. Pilíře mají tvar oválu.

Nosnou konstrukci komorového průřezu tvoří spojitý nosník o 5 polích, samostatný pro každý dopravní směr. Teoretická rozpětí jednotlivých polí, vztažená na osu převáděné komunikace, jsou 40 + 50 + 84 + 50 + 40 m. Konstrukční výška nosné konstrukce je proměnná od 2,60 m v krajních polích do 4,80 m nad podporami kolem největšího rozpětí. Výstavba nosné konstrukce probíhala na pevné skruži.

Další reference

Rekonstrukce mostu ev. č. 22716-1, Klůček

Rekonstrukce mostu přes Klůčeský potok na silnici III. třidy, která spojuje místní část Klůček s obcí Liběšice. Stávající mostní objekt byl kompletně odstraněn, kromě podzemních částí opěr, které byly využity pro uložení nových úložných prahů. Nová nosná konstrukce je tvořena železobetonovými...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu ev. č. 22716-1, Klůček

Most přes Vltavu, Davle

V obci Davle jsou dva mosty přes Vltavu: Starý davelský most z roku 1905 zrekonstruovaný na lávku, a silniční most Vltavanů, zprovozněný v roce 1991. Monolitický předpjatý most budovaný technologií postupného vysouvání. Spojitá nosná konstrukce o rozpětí polí: 57+80+62+36+26,4m. Monolitická...

Zobrazit detail reference
Most přes Vltavu, Davle

Zobrazit všechny reference