Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Informace o projektu

Stavba 514 Lahovice-Slivenec je součástí silničního okruhu kolem Prahy. Začátek trasy navazuje na úsek 513 Vestec-Lahovice v km 9,687, kde na levém břehu končí most přes  Vltavu. Na tento most trasa přímo navazuje mostní estakádou, která překlenuje celé údolí Berounky a Radotína a končí před jižním portálem tunelu v km 11,750. Celková délka estakády je 2,055 km a je rozdělena na pět dilatačních částí, z toho SMP CZ realizovala jeden mostní objekt, a to SO 204/1.2 - most přes údolí Berounky.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových železobetonových pilotách průměru 1,22 m nebo 1,52 m. Základy jsou železobetonové. Pilíře mají tvar oválu.

Nosnou konstrukci komorového průřezu tvoří spojitý nosník o 5 polích, samostatný pro každý dopravní směr. Teoretická rozpětí jednotlivých polí, vztažená na osu převáděné komunikace, jsou 40 + 50 + 84 + 50 + 40 m. Konstrukční výška nosné konstrukce je proměnná od 2,60 m v krajních polích do 4,80 m nad podporami kolem největšího rozpětí. Výstavba nosné konstrukce probíhala na pevné skruži.

Další reference

Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Na konci roku 2016 byla slavnostně zprovozněna stavba dálnice D8 Lovosice-Řehlovice. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, projektantem společnost PRAGOPROJEKT a zhotovitelem Sdružení společností EUROVIA CS, Metrostav, SMP CZ a BERGER BOHEMIA.

Zobrazit detail reference
Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Rekonstrukce mostu ev. č. 34-042 přes železniční trať Okrouhlice – Havlíčkův Brod spočívá ve výměně nosné konstrukce. Stávající železobetonová trámová konstrukce bude nahrazena ocelovými nosníky se spřaženou železobetonovou deskou. Práce jsou prováděny v úplné uzavírce s převedením provozu po...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Zobrazit všechny reference