Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Informace o projektu

Stavba 514 Lahovice-Slivenec je součástí silničního okruhu kolem Prahy. Začátek trasy navazuje na úsek 513 Vestec-Lahovice v km 9,687, kde na levém břehu končí most přes  Vltavu. Na tento most trasa přímo navazuje mostní estakádou, která překlenuje celé údolí Berounky a Radotína a končí před jižním portálem tunelu v km 11,750. Celková délka estakády je 2,055 km a je rozdělena na pět dilatačních částí, z toho SMP CZ realizovala jeden mostní objekt, a to SO 204/1.2 - most přes údolí Berounky.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových železobetonových pilotách průměru 1,22 m nebo 1,52 m. Základy jsou železobetonové. Pilíře mají tvar oválu.

Nosnou konstrukci komorového průřezu tvoří spojitý nosník o 5 polích, samostatný pro každý dopravní směr. Teoretická rozpětí jednotlivých polí, vztažená na osu převáděné komunikace, jsou 40 + 50 + 84 + 50 + 40 m. Konstrukční výška nosné konstrukce je proměnná od 2,60 m v krajních polích do 4,80 m nad podporami kolem největšího rozpětí. Výstavba nosné konstrukce probíhala na pevné skruži.

Další reference

Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Obec Radošov leží na staré zemské obchodní cestě spojující Prahu s Chebem, odtud pokračuje dále do Německa. Od doby císaře Karla IV. byla zvána Královskou cestou. „Via regia“. Původně zde sloužil k přechodu řeky Ohře pouze brod.1.listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král...

Zobrazit detail reference
Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Silnice I/7, vedená od Prahy na státní hranici s Německem ve směru na Chemnitz, je důležitým dopravním spojením evropského významu. Nová přeložka zasahuje do přírody a současného stavu krajiny. Návrh přeložky silnice I/7 a její technické vybavení bylo proto navrženo tak, že jsou v nejvyšší možné...

Zobrazit detail reference
Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Zobrazit všechny reference