Most přes řeku Vydru, Antýgl

Informace o projektu

Bývalý dvorec Otýgl leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523-1818 zde byla v provozu sklárna, která vyráběla duté sklo a skleněné kuličky pro růžence. Protože sklárna měla jen jednu pec – „ein Tigel" - získalo místo dnešní název Antýgl. Po uzavření hutě byl roubený objekt upraven na zájezdní hostinec. Vydra patří mezi nejkrásnější šumavské horské říčky s peřejnatým řečištěm a obřími hrnci vymletými v žulových balvanech. Protéká malebnou krajinou přírodní rezervace Povydří a její tok dosahuje délky 23 km.

Původní lávka přes Vydru byla postavena kolem roku 1969 v rámci zprovoznění autocampingu Antýgl. Lávka spojuje kemp s Vchynicko-tetovským plavebním kanálem. Z historických map a katastru nemovitostí je patrné, že přemostění Vydry zde bylo již v předválečné době a zajišťovalo spojení osady Antýgl s cestou Modrava-Srní, která kopírovala trasu Vchynicko-tetovského kanálu.  

Od října do prosinci 2015 se prováděla  sanace opěr, včetně provedení mikropilot. Po zimní přestávce a dočasných přeložkách inženýrských sítí  pokračovala stavba demontáží lávky, na kterou navazovaly zemní práce, částečné ubourání kamenných opěr, bednění, armování a betonáž nových opěr. Následně se osadila nová ocelová konstrukce lávky, inženýrské sítě byly přeloženy do definitivní polohy, byla namontována dřevěná mostovka a zábradlí. Závěrem se provedlo dozdění kamenných opěr, dláždění, terénní úpravy a zábradlí na předpolích.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Obec Radošov leží na staré zemské obchodní cestě spojující Prahu s Chebem, odtud pokračuje dále do Německa. Od doby císaře Karla IV. byla zvána Královskou cestou. „Via regia“. Původně zde sloužil k přechodu řeky Ohře pouze brod.1.listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král...

Zobrazit detail reference
Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa

Cílem stavby bylo zvýšení rychlosti na trati Lovosice – Žalhostice a odstranění špatného stavebně technického stavu mostu přes Labe, rekonstrukce dalších 9 mostních objektů, úprav nástupišť a rekonstrukce železničního svršku. Rekonstrukce mostu přes Labe spočívala v odstranění stávající ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 38,816  trati Lovosice – Česká Lípa

Zobrazit všechny reference