Most přes řeku Vydru, Antýgl

Informace o projektu

Bývalý dvorec Otýgl leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523-1818 zde byla v provozu sklárna, která vyráběla duté sklo a skleněné kuličky pro růžence. Protože sklárna měla jen jednu pec – „ein Tigel" - získalo místo dnešní název Antýgl. Po uzavření hutě byl roubený objekt upraven na zájezdní hostinec. Vydra patří mezi nejkrásnější šumavské horské říčky s peřejnatým řečištěm a obřími hrnci vymletými v žulových balvanech. Protéká malebnou krajinou přírodní rezervace Povydří a její tok dosahuje délky 23 km.

Původní lávka přes Vydru byla postavena kolem roku 1969 v rámci zprovoznění autocampingu Antýgl. Lávka spojuje kemp s Vchynicko-tetovským plavebním kanálem. Z historických map a katastru nemovitostí je patrné, že přemostění Vydry zde bylo již v předválečné době a zajišťovalo spojení osady Antýgl s cestou Modrava-Srní, která kopírovala trasu Vchynicko-tetovského kanálu.  

Od října do prosinci 2015 se prováděla  sanace opěr, včetně provedení mikropilot. Po zimní přestávce a dočasných přeložkách inženýrských sítí  pokračovala stavba demontáží lávky, na kterou navazovaly zemní práce, částečné ubourání kamenných opěr, bednění, armování a betonáž nových opěr. Následně se osadila nová ocelová konstrukce lávky, inženýrské sítě byly přeloženy do definitivní polohy, byla namontována dřevěná mostovka a zábradlí. Závěrem se provedlo dozdění kamenných opěr, dláždění, terénní úpravy a zábradlí na předpolích.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Předmětem stavby je rekonstrukce stávající ocelové konstrukce a opláštění uzavřeného dopravního mostu pro 2 pásové dopravníky, kterými se zaváží objekt hlubinného zásobníku uhlím z objektu rozdělovací stanice, která je zásobována dálkovou pásovou dopravou ze šachty. Most se skládá ze 7 mostních...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Zobrazit všechny reference