Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Informace o projektu

Stavba představuje jeden z pěti úseků, na které byl dálniční obchvat města Plzně při jeho realizaci rozdělen. Dominantou poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucí nad údolím ve výšce cca 20-25 m.

Řeka Úhlava je zdrojem pitné vody pro město Plzeň, byla proto při výstavbě pro montáž nosné konstrukce mostu použita segmentová technologie. Ta je vzhledem k montáži „shora“ velmi šetrná k životnímu prostředí v okolí celé stavby, ale také neobyčejně zajímavá ze stránky termínové a především kvalitativní.

Po uvedení této stavby do provozu bude veškerá tranzitní přeprava, která nutně nemusí přes město Plzeň, západočeskou metropoli míjet a pro místní obyvatele bude především odklon kamionové přepravy z hlediska životních podmínek velkým přínosem.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Estakáda Artmedia, Bratislava

Jedná se o železobetonový předpjatý most. Staticky je řešený jako spojitý nosník s horní mostovkou o 8 polích celkové délky 197 m. Most slouží jako mimoúrovňové křížení architektonicky exponovaného území.

Zobrazit detail reference
Estakáda Artmedia, Bratislava

Estakáda Ruzyně, Praha

Most je dominantním objektem západní části silničního okruhu kolem Prahy svou délkou 1,003 km i půdorysnou plochou 37 885 m2. Je částí současně budované stavby 517, která propojí silnici I/6 karlovarskou s rychlostní silnicí I/7 slánskou šestipruhovou rychlostní komunikací vnějšího okruhu. Most...

Zobrazit detail reference
Estakáda Ruzyně, Praha

Zobrazit všechny reference