Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Informace o projektu

Stavba představuje jeden z pěti úseků, na které byl dálniční obchvat města Plzně při jeho realizaci rozdělen. Dominantou poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucí nad údolím ve výšce cca 20-25 m.

Řeka Úhlava je zdrojem pitné vody pro město Plzeň, byla proto při výstavbě pro montáž nosné konstrukce mostu použita segmentová technologie. Ta je vzhledem k montáži „shora“ velmi šetrná k životnímu prostředí v okolí celé stavby, ale také neobyčejně zajímavá ze stránky termínové a především kvalitativní.

Po uvedení této stavby do provozu veškerá tranzitní přeprava, která nutně nemusí přes město Plzeň, západočeskou metropoli míjí a pro místní obyvatele to je především odklon kamionové přepravy z hlediska životních podmínek velkým přínosem.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Michal Kužník

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Michal Kužník

Další reference

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa

Cílem stavby bylo zvýšení rychlosti na trati Lovosice – Žalhostice a odstranění špatného stavebně technického stavu mostu přes Labe, rekonstrukce dalších 9 mostních objektů, úprav nástupišť a rekonstrukce železničního svršku. Rekonstrukce mostu přes Labe spočívala v odstranění stávající ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 38,816  trati Lovosice – Česká Lípa

Modernizace mostu, Vokov

Zobrazit detail reference
Modernizace mostu, Vokov

Zobrazit všechny reference