Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Informace o projektu

Stavba představuje jeden z pěti úseků, na které byl dálniční obchvat města Plzně při jeho realizaci rozdělen. Dominantou poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucí nad údolím ve výšce cca 20-25 m.

Řeka Úhlava je zdrojem pitné vody pro město Plzeň, byla proto při výstavbě pro montáž nosné konstrukce mostu použita segmentová technologie. Ta je vzhledem k montáži „shora“ velmi šetrná k životnímu prostředí v okolí celé stavby, ale také neobyčejně zajímavá ze stránky termínové a především kvalitativní.

Po uvedení této stavby do provozu bude veškerá tranzitní přeprava, která nutně nemusí přes město Plzeň, západočeskou metropoli míjet a pro místní obyvatele bude především odklon kamionové přepravy z hlediska životních podmínek velkým přínosem.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Estakáda Einsteinova, Bratislava

Most tvoří 2 části, existující a nově budovaná část. Z existující části byly odstraněny 3 pole nosné konstrukce a ze spodní stavby se použily stávající mostní pilíře, které bylo nutné zasanovat. Jedná se prefabrikovaný most s prostými poli a horní mostovkou celkové délky 275 m.

Zobrazit detail reference
Estakáda Einsteinova, Bratislava

Rekonstrukce Americké třídy, část Wilsonův most včetně předpolí Americká a kabelový kolektor, Plzeň

1. Historie mostu: Potřeba spojení centra města s hlavním železničním nádražím vedla k postavení nového mostu přes řeku Radbuzu, který měl odlehčit Jánskému mostu u pivovaru po proudu řeky. Most by postaven podle projektu Ing. Václava Mencla. Zhotovitelem mostu byli úředně autorizovaní stavební...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce  Americké třídy, část Wilsonův most včetně předpolí Americká a kabelový kolektor, Plzeň

Zobrazit všechny reference