Most přes Radbuzu, Plzeň

Informace o projektu

Obchvat Plzně dálnicí D5 byl rozdělen na pět samostatných staveb. Jednou z nich je most přes řeku Radbuzu. Dálnice v tomto místě překračuje ploché údolí, ve kterém se v meandrech vine řeka, a které je zaplavováno velkými vodami. Údolí je v místě přemostění široké asi 450 m. Niveleta převáděné komunikace probíhá ve výšce 12 až 19 m nad ním.

Most je založen na vrtaných pilotách průměru 1220/900 mm opřených o skalní podklad. Pilíře mostu tvoří dvojice osmibokých sloupů vetknutých do železobetonových základů. Opěry jsou opět ze dvou sloupů podporujících ložiska.

Nosné konstrukce jsou dva samostatné vedle sebe stojící monolitické předpjaté železobetonové spojité nosníky o 14 polích. Krajní pole mají rozpětí 31 m, vnitřní 41 m. V příčném řezu má nosná konstrukce tvar TT výšky 2,30 m a šířky 2 x 14,32 m. Trámy mají lichoběžníkový tvar, jejich šířka v dolní části je 1,25 m. Deska mostovky má nejmenší tloušťku 0,25 m a největší v místech vetknutí do trámů 0,45 m. Délka mostu je 574 081 m, rozpětí polí 31 + 12 x 41 + 31 m, šířka 30,5 m a plocha mostu 16 729,3 m2.

Další reference

Bezbarierové zpřístupnění stanice metra Anděl, Praha

Stavba bezbariérově zpřístupňuje z povrchu nároží ulic Nádražní a Bozděchova pomocí kaskády osobních výtahů nástupiště stanice metra Anděl. Stanice je napojena na stávající technickou infrastrukturu metra, která byla dle potřeby nového přístupu do stanice rozšířena a zmodernizována. Celková...

Zobrazit detail reference
Bezbarierové zpřístupnění stanice metra Anděl, Praha

Estakáda Ruzyně, Praha

Most je dominantním objektem západní části silničního okruhu kolem Prahy svou délkou 1,003 km i půdorysnou plochou 37 885 m2. Je částí současně budované stavby 517, která propojí silnici I/6 karlovarskou s rychlostní silnicí I/7 slánskou šestipruhovou rychlostní komunikací vnějšího okruhu. Most...

Zobrazit detail reference
Estakáda Ruzyně, Praha

Zobrazit všechny reference