Most přes Radbuzu, Plzeň

Informace o projektu

Obchvat Plzně dálnicí D5 byl rozdělen na pět samostatných staveb. Jednou z nich je most přes řeku Radbuzu. Dálnice v tomto místě překračuje ploché údolí, ve kterém se v meandrech vine řeka, a které je zaplavováno velkými vodami. Údolí je v místě přemostění široké asi 450 m. Niveleta převáděné komunikace probíhá ve výšce 12 až 19 m nad ním.

Most je založen na vrtaných pilotách průměru 1220/900 mm opřených o skalní podklad. Pilíře mostu tvoří dvojice osmibokých sloupů vetknutých do železobetonových základů. Opěry jsou opět ze dvou sloupů podporujících ložiska.

Nosné konstrukce jsou dva samostatné vedle sebe stojící monolitické předpjaté železobetonové spojité nosníky o 14 polích. Krajní pole mají rozpětí 31 m, vnitřní 41 m. V příčném řezu má nosná konstrukce tvar TT výšky 2,30 m a šířky 2 x 14,32 m. Trámy mají lichoběžníkový tvar, jejich šířka v dolní části je 1,25 m. Deska mostovky má nejmenší tloušťku 0,25 m a největší v místech vetknutí do trámů 0,45 m. Délka mostu je 574 081 m, rozpětí polí 31 + 12 x 41 + 31 m, šířka 30,5 m a plocha mostu 16 729,3 m2.

Další reference

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Rekonstrukce mostu se týká výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes vodní tok Mži v místě Hracholuské přehrady v železničním km 1,429. Celkově se jedná o most o 5 polích, z nichž dvě krajní jsou kamenné klenbové a vnitřní tři pole jsou shodné ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Zobrazit všechny reference