Most přes Jordán, Tábor

Informace o projektu

Na severním okraji Tábora byl v roce 1991 uveden do provozu nový silniční most, který překlenul ve směru východ - západ údolní nádrž Jordán v prostoru mezi Pražským předměstím a Čekanicemi. Byl postaven jako součást silničního obchvatu Tábora.

Most byl vybudován jako betonová konstrukce zavěšená na lanech na 77 m vysokém pylonu (měřeno od základů; výška nad mostovkou činí 53,5 m), který byl založen na výběžku terénu do prostoru nádrže. Hlavní mostní pole (111 m dlouhé) je ve výšce 10,5 m nad hladinou Jordánu. Svou délkou 208,5 m nepatří mezi největší mostní stavby, zajímavý je však svým řešením, které z něj vytvořilo novou architektonickou dominantu Tábora. Je z prvních realizovaných mostů s harfovým systémem závěsů v České republice. Jednotlivé lamely mají délku 6,2 m a hmotnost 160 t.

Svými 26 závěsnými lany na vysokém pylonu připomíná dvojici harf, měří 212 metrů a je široký 23 metrů.

Další reference

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary. Dominantou této stavby je most přes řeku...

Zobrazit detail reference
Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Zobrazit všechny reference