Most přes Jordán, Tábor

Informace o projektu

Na severním okraji Tábora byl v roce 1991 uveden do provozu nový silniční most, který překlenul ve směru východ - západ údolní nádrž Jordán v prostoru mezi Pražským předměstím a Čekanicemi. Byl postaven jako součást silničního obchvatu Tábora.

Most byl vybudován jako betonová konstrukce zavěšená na lanech na 77 m vysokém pylonu (měřeno od základů; výška nad mostovkou činí 53,5 m), který byl založen na výběžku terénu do prostoru nádrže. Hlavní mostní pole (111 m dlouhé) je ve výšce 10,5 m nad hladinou Jordánu. Svou délkou 208,5 m nepatří mezi největší mostní stavby, zajímavý je však svým řešením, které z něj vytvořilo novou architektonickou dominantu Tábora. Je z prvních realizovaných mostů s harfovým systémem závěsů v České republice. Jednotlivé lamely mají délku 6,2 m a hmotnost 160 t.

Svými 26 závěsnými lany na vysokém pylonu připomíná dvojici harf, měří 212 metrů a je široký 23 metrů.

Další reference

Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Rekonstrukce mostu přes Smolnický potok na silnici III. třidy, která zajišťuje připojení obce Chlumčany na silnici I/7. Stávající mostní objekt byl kompletně odstraněn, kromě základů opěr. Základy opěr byly zesíleny mikropilotami. Na takto upravené založení byly vybetonovány nové železobetonové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Tato stavba představuje jeden z pěti úseků na které byl dálniční obchvat města Plzně rozdělen při jeho realizaci. Dominantou této poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucím nad údolím ve výšce cca 20-25 m. Vzhledem k tomu ,že je tato řeka zdrojem pitné vody pro...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Zobrazit všechny reference