Most přes Jordán, Tábor

Informace o projektu

Na severním okraji Tábora byl v roce 1991 uveden do provozu nový silniční most, který překlenul ve směru východ - západ údolní nádrž Jordán v prostoru mezi Pražským předměstím a Čekanicemi. Byl postaven jako součást silničního obchvatu Tábora.

Most byl vybudován jako betonová konstrukce zavěšená na lanech na 77 m vysokém pylonu (měřeno od základů; výška nad mostovkou činí 53,5 m), který byl založen na výběžku terénu do prostoru nádrže. Hlavní mostní pole (111 m dlouhé) je ve výšce 10,5 m nad hladinou Jordánu. Svou délkou 208,5 m nepatří mezi největší mostní stavby, zajímavý je však svým řešením, které z něj vytvořilo novou architektonickou dominantu Tábora. Je z prvních realizovaných mostů s harfovým systémem závěsů v České republice. Jednotlivé lamely mají délku 6,2 m a hmotnost 160 t.

Svými 26 závěsnými lany na vysokém pylonu připomíná dvojici harf, měří 212 metrů a je široký 23 metrů.

Další reference

Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Původně se jednalo o dva samostatné mosty, z nichž starší byl postaven v letech 1912 až 1916. Při realizaci Chuchelské radiály byl po proudu postaven souběžný most a ten byl uveden do provozu v roce 1964. Havarijní stav obou mostů vedl od poloviny 90. let 20. století k úvahám o jejich...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu, Praha 5 - Lahovice

Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Účelem mostu je převedení silnice I/27 v úseku Tyršův Sad – Sukova ulice mostním objektem přes údolí řeky Radbuzy. Trasa kříží polní cesty, vodovod a VTL plynovod. Podle doporučení geologa je část mostu založena hlubinným způsobem a část plošně. Nosná konstrukce je spojitý nosník konstantní...

Zobrazit detail reference
Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Zobrazit všechny reference