Most přes Jordán, Tábor

Informace o projektu

Na severním okraji Tábora byl v roce 1991 uveden do provozu nový silniční most, který překlenul ve směru východ - západ údolní nádrž Jordán v prostoru mezi Pražským předměstím a Čekanicemi. Byl postaven jako součást silničního obchvatu Tábora.

Most byl vybudován jako betonová konstrukce zavěšená na lanech na 77 m vysokém pylonu (měřeno od základů; výška nad mostovkou činí 53,5 m), který byl založen na výběžku terénu do prostoru nádrže. Hlavní mostní pole (111 m dlouhé) je ve výšce 10,5 m nad hladinou Jordánu. Svou délkou 208,5 m nepatří mezi největší mostní stavby, zajímavý je však svým řešením, které z něj vytvořilo novou architektonickou dominantu Tábora. Je z prvních realizovaných mostů s harfovým systémem závěsů v České republice. Jednotlivé lamely mají délku 6,2 m a hmotnost 160 t.

Svými 26 závěsnými lany na vysokém pylonu připomíná dvojici harf, měří 212 metrů a je široký 23 metrů.

Další reference

Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

V rámci rekonstrukce silnice II/246 Budyně–Koštice byla odstraněna původní ocelová konstrukce z nýtovaných nosníků s vloženým polem, pilíře byly zesíleny mikropilotami a byla namontována nová spřažená ocelobetonová konstrukce o třech polích o celkové délce 76 m. Spřahující deska byla vybudována...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Rekonstrukce mostu přes Smolnický potok na silnici III. třidy, která zajišťuje připojení obce Chlumčany na silnici I/7. Stávající mostní objekt byl kompletně odstraněn, kromě základů opěr. Základy opěr byly zesíleny mikropilotami. Na takto upravené založení byly vybetonovány nové železobetonové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Zobrazit všechny reference