Most přes Jordán, Tábor

Informace o projektu

Na severním okraji Tábora byl v roce 1991 uveden do provozu nový silniční most, který překlenul ve směru východ - západ údolní nádrž Jordán v prostoru mezi Pražským předměstím a Čekanicemi. Byl postaven jako součást silničního obchvatu Tábora.

Most byl vybudován jako betonová konstrukce zavěšená na lanech na 77 m vysokém pylonu (měřeno od základů; výška nad mostovkou činí 53,5 m), který byl založen na výběžku terénu do prostoru nádrže. Hlavní mostní pole (111 m dlouhé) je ve výšce 10,5 m nad hladinou Jordánu. Svou délkou 208,5 m nepatří mezi největší mostní stavby, zajímavý je však svým řešením, které z něj vytvořilo novou architektonickou dominantu Tábora. Je z prvních realizovaných mostů s harfovým systémem závěsů v České republice. Jednotlivé lamely mají délku 6,2 m a hmotnost 160 t.

Svými 26 závěsnými lany na vysokém pylonu připomíná dvojici harf, měří 212 metrů a je široký 23 metrů.

Další reference

Oprava Karlova mostu, Praha

Se stavbou zcela nového „kamenného“ mostu, který svými rozměry téměř dvakrát převyšoval most Juditin, se začalo 9. 7. 1357, kdy Karel IV., tehdy již král český a císař německý, položil základní kámen mostu. Karlův most nahradil předchozí Juditin most, stržený roku 1342 při jarním tání ledů....

Zobrazit detail reference
Oprava Karlova mostu, Praha

Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Naše společnost provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dokončen a uveden do provozu levý dálniční most D1-035. Také je realizována spodní stavba pravého dálničního mostu D1-035, jsou na ni osazeny prefabrikované předpjaté nosníky a...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Zobrazit všechny reference