Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Informace o projektu

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační na Praze 6. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby se jednalo o opravu totální, tedy snesení stávající mostní konstrukce, odbourání spodní stavby a výstavbu mostu nového.

Nový most je navržen s ohledem na výhledově budovanou dvoukolejnou trať Praha - Kladno.  Jedná se o silniční most o jednom poli, kde nosnou konstrukci tvoří deset předpjatých prefabrikovaných nosníků, které jsou spřaženy železobetonovou deskou a příčně ukončeny nadpodporovými příčníky. Délka nosné konstrukce je 22 m. Most je založen plošně s šířkou základů 5,5 m. Výška dříků opěr je 6,38 m u opěry OP1 a 7,43 m u opěry OP2, tloušťka pak dosahuje 1,3 m. Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů s izolační úpravou, mostní konstrukce je tedy provedena jako rozpěrák.

Plošné založení mostu si vyžádalo hloubení jam pod ochranou záporového pažení kotveného ve dvou úrovních pomocí kotev. Zápory jsou tvořeny profily IPE 300 o délkách 11 a 12 m osazených do vrtů o průměru 620 mm. Kotvení stěny je navrženo pomocí dočasných pramencových kotev 3-4x LpØ15,7 mm (0,62“) 1570/1770 MPa. Zajištění stavební jámy je na jejích okrajích doplněno o mikrozáporovou stěnu realizovanou z úrovně 1. řady kotev. Hloubka výkopů je cca 9 m. Komplikaci při provádění zemních prací představovala kanalizační stoka, která vede pod mostem i tratí Českých drah. Stoka byla po celou dobu provádění prací monitorována pomocí konvergenčního měření. ■

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Most přes údolí Hačky, Chomutov

Přeložka silnice I/7 Chomutov-Křimov-Hora sv. Šebestiána je důležitou spojkou silniční sítě směrem k hraničnímu přechodu do SRN. Vnitrostátně umožní propojení Severočeského kraje s hranicí SRN a mezistátně vyřeší a urychlí především těžkou nákladní dopravu. Letmo betonovaný most přes údolí...

Zobrazit detail reference
Most přes údolí Hačky, Chomutov

Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Tato stavba představuje jeden z pěti úseků na které byl dálniční obchvat města Plzně rozdělen při jeho realizaci. Dominantou této poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucím nad údolím ve výšce cca 20-25 m. Vzhledem k tomu ,že je tato řeka zdrojem pitné vody pro...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Zobrazit všechny reference