Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Informace o projektu

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační na Praze 6. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby se jednalo o opravu totální, tedy snesení stávající mostní konstrukce, odbourání spodní stavby a výstavbu mostu nového.

Nový most je navržen s ohledem na výhledově budovanou dvoukolejnou trať Praha - Kladno.  Jedná se o silniční most o jednom poli, kde nosnou konstrukci tvoří deset předpjatých prefabrikovaných nosníků, které jsou spřaženy železobetonovou deskou a příčně ukončeny nadpodporovými příčníky. Délka nosné konstrukce je 22 m. Most je založen plošně s šířkou základů 5,5 m. Výška dříků opěr je 6,38 m u opěry OP1 a 7,43 m u opěry OP2, tloušťka pak dosahuje 1,3 m. Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů s izolační úpravou, mostní konstrukce je tedy provedena jako rozpěrák.

Plošné založení mostu si vyžádalo hloubení jam pod ochranou záporového pažení kotveného ve dvou úrovních pomocí kotev. Zápory jsou tvořeny profily IPE 300 o délkách 11 a 12 m osazených do vrtů o průměru 620 mm. Kotvení stěny je navrženo pomocí dočasných pramencových kotev 3-4x LpØ15,7 mm (0,62“) 1570/1770 MPa. Zajištění stavební jámy je na jejích okrajích doplněno o mikrozáporovou stěnu realizovanou z úrovně 1. řady kotev. Hloubka výkopů je cca 9 m. Komplikaci při provádění zemních prací představovala kanalizační stoka, která vede pod mostem i tratí Českých drah. Stoka byla po celou dobu provádění prací monitorována pomocí konvergenčního měření. ■

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Naše společnost provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dokončen a uveden do provozu levý dálniční most D1-035. Také je realizována spodní stavba pravého dálničního mostu D1-035, jsou na ni osazeny prefabrikované předpjaté nosníky a...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Dvoutrámová nosná konstrukce z předpjatého betonu o 6 polích, celková délka 150,4m. Spodní stavba je založena na vrtaných pilotách, nosná konstrukce je budována na pevné skruži z inventárního materiálu PIŽMO ocelové nosníky, bednění je posuvné.

Zobrazit detail reference
II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Zobrazit všechny reference