Informace o projektu
V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační na Praze 6. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby se jednalo o opravu totální, tedy snesení stávající mostní konstrukce, odbourání spodní stavby a výstavbu mostu nového.
Nový most je navržen s ohledem na výhledově budovanou dvoukolejnou trať Praha - Kladno. Jedná se o silniční most o jednom poli, kde nosnou konstrukci tvoří deset předpjatých prefabrikovaných nosníků, které jsou spřaženy železobetonovou deskou a příčně ukončeny nadpodporovými příčníky. Délka nosné konstrukce je 22 m. Most je založen plošně s šířkou základů 5,5 m. Výška dříků opěr je 6,38 m u opěry OP1 a 7,43 m u opěry OP2, tloušťka pak dosahuje 1,3 m. Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů s izolační úpravou, mostní konstrukce je tedy provedena jako rozpěrák.
Plošné založení mostu si vyžádalo hloubení jam pod ochranou záporového pažení kotveného ve dvou úrovních pomocí kotev. Zápory jsou tvořeny profily IPE 300 o délkách 11 a 12 m osazených do vrtů o průměru 620 mm. Kotvení stěny je navrženo pomocí dočasných pramencových kotev 3-4x LpØ15,7 mm (0,62“) 1570/1770 MPa. Zajištění stavební jámy je na jejích okrajích doplněno o mikrozáporovou stěnu realizovanou z úrovně 1. řady kotev. Hloubka výkopů je cca 9 m. Komplikaci při provádění zemních prací představovala kanalizační stoka, která vede pod mostem i tratí Českých drah. Stoka byla po celou dobu provádění prací monitorována pomocí konvergenčního měření. ■
Kontakt
Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Další reference
Lávka, Hýskov
Stavba zavěšené lávky v Hýskově s názvem: Bez strachu za prací, vzděláním a zábavou.
Zobrazit detail referenceI/6 Oprava mostů Žalmanov
Byla zahájena rekonstrukce dvou silničních mostů na silnici I/6 u Karlových Varů. Za 5 měsíců by na obou mostech mělo být provedeno odbourání stávajícího příslušenství, zesílení spodní stavby, sanace stávajících nosníků KA 61, nové spřahující desky, římsy, dilatační závěry, izolace a vozovka.
Zobrazit detail reference