Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Informace o projektu

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační na Praze 6. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby se jednalo o opravu totální, tedy snesení stávající mostní konstrukce, odbourání spodní stavby a výstavbu mostu nového.

Nový most je navržen s ohledem na výhledově budovanou dvoukolejnou trať Praha - Kladno.  Jedná se o silniční most o jednom poli, kde nosnou konstrukci tvoří deset předpjatých prefabrikovaných nosníků, které jsou spřaženy železobetonovou deskou a příčně ukončeny nadpodporovými příčníky. Délka nosné konstrukce je 22 m. Most je založen plošně s šířkou základů 5,5 m. Výška dříků opěr je 6,38 m u opěry OP1 a 7,43 m u opěry OP2, tloušťka pak dosahuje 1,3 m. Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů s izolační úpravou, mostní konstrukce je tedy provedena jako rozpěrák.

Plošné založení mostu si vyžádalo hloubení jam pod ochranou záporového pažení kotveného ve dvou úrovních pomocí kotev. Zápory jsou tvořeny profily IPE 300 o délkách 11 a 12 m osazených do vrtů o průměru 620 mm. Kotvení stěny je navrženo pomocí dočasných pramencových kotev 3-4x LpØ15,7 mm (0,62“) 1570/1770 MPa. Zajištění stavební jámy je na jejích okrajích doplněno o mikrozáporovou stěnu realizovanou z úrovně 1. řady kotev. Hloubka výkopů je cca 9 m. Komplikaci při provádění zemních prací představovala kanalizační stoka, která vede pod mostem i tratí Českých drah. Stoka byla po celou dobu provádění prací monitorována pomocí konvergenčního měření. ■

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Stavba 514 Lahovice - Slivenec je součástí silničního okruhu kolem Prahy. Začátek trasy navazuje na úsek 513 Vestec - Lahovice v km 9,687, kde končí most přes Vltavu na levém břehu. Na tento most trasa přímo navazuje mostní estakádou, která překlenuje celé údolí Berounky a Radotína a končí před...

Zobrazit detail reference
Most přes údolí Berounky, Lahovice-Slivenec

Lazebnický most, Český Krumlov

Původní most nesplňoval kapacitní a kvalitativní technické požadavky s ohledem na intenzitu jeho využití. Největší škody utrpěl při povodních v roce 2002. Stavba spočívala v rekonstrukci historického ocelového mostu o dvou spojitých polích s horní mostovkou v centru Českého Krumlova. Nosná...

Zobrazit detail reference
Lazebnický most, Český Krumlov

Zobrazit všechny reference