Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Informace o projektu

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační na Praze 6. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby se jednalo o opravu totální, tedy snesení stávající mostní konstrukce, odbourání spodní stavby a výstavbu mostu nového.

Nový most je navržen s ohledem na výhledově budovanou dvoukolejnou trať Praha - Kladno.  Jedná se o silniční most o jednom poli, kde nosnou konstrukci tvoří deset předpjatých prefabrikovaných nosníků, které jsou spřaženy železobetonovou deskou a příčně ukončeny nadpodporovými příčníky. Délka nosné konstrukce je 22 m. Most je založen plošně s šířkou základů 5,5 m. Výška dříků opěr je 6,38 m u opěry OP1 a 7,43 m u opěry OP2, tloušťka pak dosahuje 1,3 m. Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů s izolační úpravou, mostní konstrukce je tedy provedena jako rozpěrák.

Plošné založení mostu si vyžádalo hloubení jam pod ochranou záporového pažení kotveného ve dvou úrovních pomocí kotev. Zápory jsou tvořeny profily IPE 300 o délkách 11 a 12 m osazených do vrtů o průměru 620 mm. Kotvení stěny je navrženo pomocí dočasných pramencových kotev 3-4x LpØ15,7 mm (0,62“) 1570/1770 MPa. Zajištění stavební jámy je na jejích okrajích doplněno o mikrozáporovou stěnu realizovanou z úrovně 1. řady kotev. Hloubka výkopů je cca 9 m. Komplikaci při provádění zemních prací představovala kanalizační stoka, která vede pod mostem i tratí Českých drah. Stoka byla po celou dobu provádění prací monitorována pomocí konvergenčního měření. ■

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další reference

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa

Cílem stavby bylo zvýšení rychlosti na trati Lovosice – Žalhostice a odstranění špatného stavebně technického stavu mostu přes Labe, rekonstrukce dalších 9 mostních objektů, úprav nástupišť a rekonstrukce železničního svršku. Rekonstrukce mostu přes Labe spočívala v odstranění stávající ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 38,816  trati Lovosice – Česká Lípa

Oprava Karlova mostu, Praha

Se stavbou zcela nového „kamenného“ mostu, který svými rozměry téměř dvakrát převyšoval most Juditin, se začalo 9. 7. 1357, kdy Karel IV., tehdy již král český a císař německý, položil základní kámen mostu. Karlův most nahradil předchozí Juditin most, stržený roku 1342 při jarním tání ledů....

Zobrazit detail reference
Oprava Karlova mostu, Praha

Zobrazit všechny reference