Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Informace o projektu

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km dlouhého úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, který byl zprovozněn 28. června 2013. Součástí tohoto úseku je most na dálnici D3 přes Lužnici u Veselí nad Lužnicí.

Koncepce návrhu vyšla ze snahy přirozeného začlenění tohoto 1 063 metrů dlouhého mostu v km 101,406 – 102,470 do krajiny. Most umožňuje nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.

Technicky je most řešen jako dva samostatné mosty o 22 polích o rozpětí 30 až 65 metrů, v příčném řezu jednokomorového uspořádání.

Dálniční most SO 8-208 v inundačním území Lužnice ve Veselí nad Lužnicí jsme realizovali jako subdodávku pro firmu EUROVIA. Ta byla členem Sdružení D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí, které realizovalo tento úsek dálnice D3.

Stavbu projektoval Pragoprojekt, který prováděl současně autorský dozor, koordinátorem RDS byla firma Valbek. správcem objektu Ředitelství silnic  a dálnic ČR, Správa České Budějovice.

Dálnice byla v Jihočeském kraji a na území VÚC Tábor prohlášena za veřejně prospěšnou stavbu. Na tomto území je dálnice projekčně připravena a rychlost její realizace závisí jen na rychlosti přísunu finančních prostředků. Jihočeský kraj stavbu podporuje a očekává s jejím zavedením oživení regionu.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Obec Radošov leží na staré zemské obchodní cestě spojující Prahu s Chebem, odtud pokračuje dále do Německa. Od doby císaře Karla IV. byla zvána Královskou cestou. „Via regia“. Původně zde sloužil k přechodu řeky Ohře pouze brod.1.listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král...

Zobrazit detail reference
Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Most přes Husí potok, dálnice D47

V rámci pokračování dálnice D47 mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi byl navržen a zrealizován viadukt „Most na dálnici přes Husí potok v km 123.127“. Konstrukci mostu tvoří náběhový dvoutrám z částečně předpjatého betonu zhotovovaný postupně monoliticky na výsuvné skruži. Spojitá nosná...

Zobrazit detail reference
Most přes Husí potok, dálnice D47

Zobrazit všechny reference