Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Informace o projektu

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km dlouhého úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, který byl zprovozněn 28. června 2013. Součástí tohoto úseku je most na dálnici D3 přes Lužnici u Veselí nad Lužnicí.

Koncepce návrhu vyšla ze snahy přirozeného začlenění tohoto 1 063 metrů dlouhého mostu v km 101,406 – 102,470 do krajiny. Most umožňuje nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.

Technicky je most řešen jako dva samostatné mosty o 22 polích o rozpětí 30 až 65 metrů, v příčném řezu jednokomorového uspořádání.

Dálniční most SO 8-208 v inundačním území Lužnice ve Veselí nad Lužnicí jsme realizovali jako subdodávku pro firmu EUROVIA. Ta byla členem Sdružení D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí, které realizovalo tento úsek dálnice D3.

Stavbu projektoval Pragoprojekt, který prováděl současně autorský dozor, koordinátorem RDS byla firma Valbek. správcem objektu Ředitelství silnic  a dálnic ČR, Správa České Budějovice.

Dálnice byla v Jihočeském kraji a na území VÚC Tábor prohlášena za veřejně prospěšnou stavbu. Na tomto území je dálnice projekčně připravena a rychlost její realizace závisí jen na rychlosti přísunu finančních prostředků. Jihočeský kraj stavbu podporuje a očekává s jejím zavedením oživení regionu.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Estakáda Einsteinova, Bratislava

Most tvoří 2 části, existující a nově budovaná část. Z existující části byly odstraněny 3 pole nosné konstrukce a ze spodní stavby se použily stávající mostní pilíře, které bylo nutné zasanovat. Jedná se prefabrikovaný most s prostými poli a horní mostovkou celkové délky 275 m.

Zobrazit detail reference
Estakáda Einsteinova, Bratislava

Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Rekonstrukce mostu ev. č. 34-042 přes železniční trať Okrouhlice – Havlíčkův Brod spočívá ve výměně nosné konstrukce. Stávající železobetonová trámová konstrukce bude nahrazena ocelovými nosníky se spřaženou železobetonovou deskou. Práce jsou prováděny v úplné uzavírce s převedením provozu po...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Zobrazit všechny reference