Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Informace o projektu

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km dlouhého úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, který byl zprovozněn 28. června 2013. Součástí tohoto úseku je most na dálnici D3 přes Lužnici u Veselí nad Lužnicí.

Koncepce návrhu vyšla ze snahy přirozeného začlenění tohoto 1 063 metrů dlouhého mostu v km 101,406 – 102,470 do krajiny. Most umožňuje nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.

Technicky je most řešen jako dva samostatné mosty o 22 polích o rozpětí 30 až 65 metrů, v příčném řezu jednokomorového uspořádání.

Dálniční most SO 8-208 v inundačním území Lužnice ve Veselí nad Lužnicí jsme realizovali jako subdodávku pro firmu EUROVIA. Ta byla členem Sdružení D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí, které realizovalo tento úsek dálnice D3.

Stavbu projektoval Pragoprojekt, který prováděl současně autorský dozor, koordinátorem RDS byla firma Valbek. správcem objektu Ředitelství silnic  a dálnic ČR, Správa České Budějovice.

Dálnice byla v Jihočeském kraji a na území VÚC Tábor prohlášena za veřejně prospěšnou stavbu. Na tomto území je dálnice projekčně připravena a rychlost její realizace závisí jen na rychlosti přísunu finančních prostředků. Jihočeský kraj stavbu podporuje a očekává s jejím zavedením oživení regionu.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Tento barokní most se nachází v katastru obce Žďár na Sázavou na komunikaci I/37, kde překlenuje místní vodní tok. Stavba navržená původně na dopravu povozů tažených koňmi je v současnosti zatížena dopravou silnice první třídy, jejíž vliv byl na mostě již patrný. Nevyhovující zábradlí, poškozená...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu, Žďár nad Sázavou

Modernizace úseku 03 – Hvězdonice-Ostředek, dálnice D1

Stavbu provádíme pro sdružení Metrostav, Swietelsky, Hochtief.

Zobrazit detail reference
Modernizace úseku 03 – Hvězdonice-Ostředek, dálnice D1

Zobrazit všechny reference