Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Informace o projektu

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km dlouhého úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, který byl zprovozněn 28. června 2013. Součástí tohoto úseku je most na dálnici D3 přes Lužnici u Veselí nad Lužnicí.

Koncepce návrhu vyšla ze snahy přirozeného začlenění tohoto 1 063 metrů dlouhého mostu v km 101,406 – 102,470 do krajiny. Most umožňuje nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.

Technicky je most řešen jako dva samostatné mosty o 22 polích o rozpětí 30 až 65 metrů, v příčném řezu jednokomorového uspořádání.

Dálniční most SO 8-208 v inundačním území Lužnice ve Veselí nad Lužnicí jsme realizovali jako subdodávku pro firmu EUROVIA. Ta byla členem Sdružení D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí, které realizovalo tento úsek dálnice D3.

Stavbu projektoval Pragoprojekt, který prováděl současně autorský dozor, koordinátorem RDS byla firma Valbek. správcem objektu Ředitelství silnic  a dálnic ČR, Správa České Budějovice.

Dálnice byla v Jihočeském kraji a na území VÚC Tábor prohlášena za veřejně prospěšnou stavbu. Na tomto území je dálnice projekčně připravena a rychlost její realizace závisí jen na rychlosti přísunu finančních prostředků. Jihočeský kraj stavbu podporuje a očekává s jejím zavedením oživení regionu.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Česká Lípa

Cílem stavby bylo zvýšení rychlosti na trati Lovosice – Žalhostice a odstranění špatného stavebně technického stavu mostu přes Labe, rekonstrukce dalších 9 mostních objektů, úprav nástupišť a rekonstrukce železničního svršku. Rekonstrukce mostu přes Labe spočívala v odstranění stávající ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 38,816  trati Lovosice – Česká Lípa

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Zobrazit všechny reference