Most generála Chábery, Litoměřice

Informace o projektu

Most nese jméno čestného občana Litoměřic, válečného hrdiny a stíhacího pilota, generála Františka Chábery. Mostu při slavnostním otevření požehnal litoměřický biskup Jan Baxant.

Stavba II/247 Litoměřice - přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky I. část byla rozdělena na čtyři etapy. Poslední etapa zahrnovala vybudování nového přemostění Labe a navazující okružní křižovatku. Přemostění Labe je velikým mostním objektem. Hlavní pole mostu přes Labe má rozpětí 151 m. To ho řadí mezi mosty s největším rozpětím hlavního pole v České republice.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových vrtaných pilotách. Spodní stavbu tvoří soustava stěnových pilířů a opěry. Nosnou konstrukci tvoří monolitický, dodatečně předpjatý, spojitý nosník o sedmi polích s hlavním polem nad plavebním korytem řeky Labe. V příčném řezu se jedná o jednokomorový nosník proměnné výšky.

Pro poměrně ploché území s relativně nízkou výškou nad terénem byla zvolena výstavba na pevné skruži s pojezdovými vozíky bednění a pro velké rozpětí nad vodním tokem byla s výhodou využita letmá betonáž. Letmo byla budována dvě vahadla o celkové délce 315 m, pomocí dvojice betonážních vozíků, které jsou nasazeny na zárodek délky 13 m. Světovou premiéru mělo na této stavbě použití betonážních vozíků od společnosti Česká Doka bednicí technika.

Doba výstavby jednotlivých lamel, která se pohybovala od 7 do 10 dnů, byla závislá nejen na jejich délce.

Délka mostu: 607,90 m
Rozpětí jednotlivých polí: 43,0 + 64,0 + 72,0 + 90,0 + 151,0 + 102,0 + 60,0 m
Šířka nosné konstrukce proměnná: 14,50 - 17,50 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 8 695 m2.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby bude snesena stávající mostní konstrukce, odbourána spodní stavba a provedena výstavba nového mostu.

Zobrazit detail reference
Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Most přes řeku Vydru, Antýgl

Bývalý dvorec Otýgl leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523-1818 zde byla v provozu sklárna, která vyráběla duté sklo a skleněné kuličky pro růžence. Protože sklárna měla jen jednu pec – „ein Tigel" - získalo místo dnešní název Antýgl. Po uzavření hutě...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Vydru, Antýgl

Zobrazit všechny reference