Most generála Chábery, Litoměřice

Informace o projektu

Most nese jméno čestného občana Litoměřic, válečného hrdiny a stíhacího pilota, generála Františka Chábery. Mostu při slavnostním otevření požehnal litoměřický biskup Jan Baxant.

Stavba II/247 Litoměřice - přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky I. část byla rozdělena na čtyři etapy. Poslední etapa zahrnovala vybudování nového přemostění Labe a navazující okružní křižovatku. Přemostění Labe je velikým mostním objektem. Hlavní pole mostu přes Labe má rozpětí 151 m. To ho řadí mezi mosty s největším rozpětím hlavního pole v České republice.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových vrtaných pilotách. Spodní stavbu tvoří soustava stěnových pilířů a opěry. Nosnou konstrukci tvoří monolitický, dodatečně předpjatý, spojitý nosník o sedmi polích s hlavním polem nad plavebním korytem řeky Labe. V příčném řezu se jedná o jednokomorový nosník proměnné výšky.

Pro poměrně ploché území s relativně nízkou výškou nad terénem byla zvolena výstavba na pevné skruži s pojezdovými vozíky bednění a pro velké rozpětí nad vodním tokem byla s výhodou využita letmá betonáž. Letmo byla budována dvě vahadla o celkové délce 315 m, pomocí dvojice betonážních vozíků, které jsou nasazeny na zárodek délky 13 m. Světovou premiéru mělo na této stavbě použití betonážních vozíků od společnosti Česká Doka bednicí technika.

Doba výstavby jednotlivých lamel, která se pohybovala od 7 do 10 dnů, byla závislá nejen na jejich délce.

Délka mostu: 607,90 m
Rozpětí jednotlivých polí: 43,0 + 64,0 + 72,0 + 90,0 + 151,0 + 102,0 + 60,0 m
Šířka nosné konstrukce proměnná: 14,50 - 17,50 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 8 695 m2.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Most  SO 201 je součástí stavby, která má umožnit bezkolizní spojení dvou částí města rozdělených železniční tratí Kolín – Nymburk. Most tvoří monolitická podélně předpjatá betonová deska stavěná ve třech etapách na pevné skruži. Most je ve výrazném půdorysném oblouku, 10 polová konstrukce...

Zobrazit detail reference
Most přes železniční trať Českých drah, Poděbrady

Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Naše společnost provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dokončen a uveden do provozu levý dálniční most D1-035. Také je realizována spodní stavba pravého dálničního mostu D1-035, jsou na ni osazeny prefabrikované předpjaté nosníky a...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1

Zobrazit všechny reference