Most generála Chábery, Litoměřice

Informace o projektu

Most nese jméno čestného občana Litoměřic, válečného hrdiny a stíhacího pilota, generála Františka Chábery. Mostu při slavnostním otevření požehnal litoměřický biskup Jan Baxant.

Stavba II/247 Litoměřice - přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky I. část byla rozdělena na čtyři etapy. Poslední etapa zahrnovala vybudování nového přemostění Labe a navazující okružní křižovatku. Přemostění Labe je velikým mostním objektem. Hlavní pole mostu přes Labe má rozpětí 151 m. To ho řadí mezi mosty s největším rozpětím hlavního pole v České republice.

Založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových vrtaných pilotách. Spodní stavbu tvoří soustava stěnových pilířů a opěry. Nosnou konstrukci tvoří monolitický, dodatečně předpjatý, spojitý nosník o sedmi polích s hlavním polem nad plavebním korytem řeky Labe. V příčném řezu se jedná o jednokomorový nosník proměnné výšky.

Pro poměrně ploché území s relativně nízkou výškou nad terénem byla zvolena výstavba na pevné skruži s pojezdovými vozíky bednění a pro velké rozpětí nad vodním tokem byla s výhodou využita letmá betonáž. Letmo byla budována dvě vahadla o celkové délce 315 m, pomocí dvojice betonážních vozíků, které jsou nasazeny na zárodek délky 13 m. Světovou premiéru mělo na této stavbě použití betonážních vozíků od společnosti Česká Doka bednicí technika.

Doba výstavby jednotlivých lamel, která se pohybovala od 7 do 10 dnů, byla závislá nejen na jejich délce.

Délka mostu: 607,90 m
Rozpětí jednotlivých polí: 43,0 + 64,0 + 72,0 + 90,0 + 151,0 + 102,0 + 60,0 m
Šířka nosné konstrukce proměnná: 14,50 - 17,50 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 8 695 m2.

Video

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Rekonstrukce mostu č. 22426-2, okr. Chomutov

Dotčený mostní objekt převádí silnici III. třidy přes Úhošťanský potok v části obce Rokle v Hradci okr. Chomutov. Rekonstrukce spočívala ve výměně stávající a poškozené konstrukce mostu za konstrukci novou, rámovou z monolitického železového betonu. Součástí nosné konstrukce jsou i rovnoběžná...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu č. 22426-2, okr. Chomutov

Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Účelem mostu je převedení silnice I/27 v úseku Tyršův Sad – Sukova ulice mostním objektem přes údolí řeky Radbuzy. Trasa kříží polní cesty, vodovod a VTL plynovod. Podle doporučení geologa je část mostu založena hlubinným způsobem a část plošně. Nosná konstrukce je spojitý nosník konstantní...

Zobrazit detail reference
Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Zobrazit všechny reference