Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Informace o projektu

Účel projektu:

Zajistit vyšší spolehlivost provozu plavební komory Velký Osek, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty – Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Celkovou rekonstrukcí plavební komory, zahrnující veškerou stavební a technologickou modernizaci, bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.

Popis projektu:

Stavebně technický průzkum plavební komory v roce 2009 potvrdil značná poškození konstrukčních prvků komory způsobených erozí materiálu a mechanickými účinky lodní dopravy. Současně byl stav betonových stěn vyhodnocen jako zcela neodolný účinkům mrazu. Průsaky vody vlivem poškození stěn znehodnocují stavební části komory. Úvazové a ochranné prvky komory svůj účel plnily jen částečně. Na základě těchto i dalších parametrů byl provoz vyhodnocen jako nespolehlivý a rizikový. Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k zadání přípravné projektové dokumentace na modernizaci komory Velký Osek. Ta obsahovala celkový návrh modernizace nejen plavební komory, ale také související a plánovanou modernizaci technologické části velína, poklopových vrat komory a jejich ovládání, modernizaci vystrojení plavební komory, modernizaci plata komory a zabezpečení prvky technicko bezpečnostního dohledu. Stavební část modernizace byla rozdělena na dvě samostatná období, která byla podmíněna odstávkou provozu komory a vybudováním ochranné štětovnicové jímky mezi jezem a komorou, která odvedla tok řeky od  plavební komory. V první fázi byla v roce 2014, v období plavebních odstávek, rekonstruována pravá strana komory včetně velínu, v dalším roce 2015, ve druhé odstávce provozu, strana levá, včetně osazení nových poklopových vrat komory. Modernizace stavebních prvků komory byla realizována postupným vyřezáváním betonových bloků stěn a jejich nahrazením systémem prefabrikovaných panelů. Modernizací prošla také plata komory, úvazné prvky a ovládání komory.

Financování:

Akce byla financována Evropskou unií z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Vodovod, Tuhnice – Stará Role

Projekt vyřešil zásobování pitnou vodou pro odběratele ve městě Karlovy Vary části Dvory, Tuhnice a okolí, tedy k obci Jenišov a Stará Role. Tyto části města se nacházejí nedaleko obchodního centra Varyáda a KV Arény, tedy z centra města směrem na Sokolov a Cheb. Zde byl stávající řad z potrubí...

Zobrazit detail reference
Vodovod, Tuhnice – Stará Role

Intenzifikace čistírny odpadních vod, Lázně Kynžvart

Stavba je navržena jako intenzifikace stávajících zařízení čistírny odpadních vod Lázně Kynžvart s dostavbou dosazovací nádrže, chemického hospodářství, modernizovaným hrubým předčištěním a biologickou částí.ČOV Lázně Kynžvart je zařízení pro úpravu odpadních vod před jejich vypouštěním do vod...

Zobrazit detail reference
Intenzifikace čistírny odpadních vod, Lázně Kynžvart

Zobrazit všechny reference