Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Informace o projektu

Účel projektu:

Zajistit vyšší spolehlivost provozu plavební komory Velký Osek, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty – Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Celkovou rekonstrukcí plavební komory, zahrnující veškerou stavební a technologickou modernizaci, bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.

Popis projektu:

Stavebně technický průzkum plavební komory v roce 2009 potvrdil značná poškození konstrukčních prvků komory způsobených erozí materiálu a mechanickými účinky lodní dopravy. Současně byl stav betonových stěn vyhodnocen jako zcela neodolný účinkům mrazu. Průsaky vody vlivem poškození stěn znehodnocují stavební části komory. Úvazové a ochranné prvky komory svůj účel plnily jen částečně. Na základě těchto i dalších parametrů byl provoz vyhodnocen jako nespolehlivý a rizikový. Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k zadání přípravné projektové dokumentace na modernizaci komory Velký Osek. Ta obsahovala celkový návrh modernizace nejen plavební komory, ale také související a plánovanou modernizaci technologické části velína, poklopových vrat komory a jejich ovládání, modernizaci vystrojení plavební komory, modernizaci plata komory a zabezpečení prvky technicko bezpečnostního dohledu. Stavební část modernizace byla rozdělena na dvě samostatná období, která byla podmíněna odstávkou provozu komory a vybudováním ochranné štětovnicové jímky mezi jezem a komorou, která odvedla tok řeky od  plavební komory. V první fázi byla v roce 2014, v období plavebních odstávek, rekonstruována pravá strana komory včetně velínu, v dalším roce 2015, ve druhé odstávce provozu, strana levá, včetně osazení nových poklopových vrat komory. Modernizace stavebních prvků komory byla realizována postupným vyřezáváním betonových bloků stěn a jejich nahrazením systémem prefabrikovaných panelů. Modernizací prošla také plata komory, úvazné prvky a ovládání komory.

Financování:

Akce byla financována Evropskou unií z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Intenzifikace čistírny odpadních vod, Lázně Kynžvart

Stavba je navržena jako intenzifikace stávajících zařízení čistírny odpadních vod Lázně Kynžvart s dostavbou dosazovací nádrže, chemického hospodářství, modernizovaným hrubým předčištěním a biologickou částí.ČOV Lázně Kynžvart je zařízení pro úpravu odpadních vod před jejich vypouštěním do vod...

Zobrazit detail reference
Intenzifikace čistírny odpadních vod, Lázně Kynžvart

Rekonstrukce koruny a oprava návodního líce vodního díla Kružberk, řeka Moravice

Přehrada byla postavená v letech 1948 až 1955. Původním účelem bylo energetické využití, ale v současné době slouží jako zásobárna surové vody pro výrobu pitné a zásobuje kolem jednoho milionu lidí vodou. Tuto hlavní funkci plní vodní dílo Kružberk po napuštění a spuštění provozu přehrady Slezská...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce koruny a oprava návodního líce vodního díla Kružberk, řeka Moravice

Zobrazit všechny reference