Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Informace o projektu

Účel projektu:

Zajistit vyšší spolehlivost provozu plavební komory Velký Osek, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty – Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Celkovou rekonstrukcí plavební komory, zahrnující veškerou stavební a technologickou modernizaci, bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.

Popis projektu:

Stavebně technický průzkum plavební komory v roce 2009 potvrdil značná poškození konstrukčních prvků komory způsobených erozí materiálu a mechanickými účinky lodní dopravy. Současně byl stav betonových stěn vyhodnocen jako zcela neodolný účinkům mrazu. Průsaky vody vlivem poškození stěn znehodnocují stavební části komory. Úvazové a ochranné prvky komory svůj účel plnily jen částečně. Na základě těchto i dalších parametrů byl provoz vyhodnocen jako nespolehlivý a rizikový. Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k zadání přípravné projektové dokumentace na modernizaci komory Velký Osek. Ta obsahovala celkový návrh modernizace nejen plavební komory, ale také související a plánovanou modernizaci technologické části velína, poklopových vrat komory a jejich ovládání, modernizaci vystrojení plavební komory, modernizaci plata komory a zabezpečení prvky technicko bezpečnostního dohledu. Stavební část modernizace byla rozdělena na dvě samostatná období, která byla podmíněna odstávkou provozu komory a vybudováním ochranné štětovnicové jímky mezi jezem a komorou, která odvedla tok řeky od  plavební komory. V první fázi byla v roce 2014, v období plavebních odstávek, rekonstruována pravá strana komory včetně velínu, v dalším roce 2015, ve druhé odstávce provozu, strana levá, včetně osazení nových poklopových vrat komory. Modernizace stavebních prvků komory byla realizována postupným vyřezáváním betonových bloků stěn a jejich nahrazením systémem prefabrikovaných panelů. Modernizací prošla také plata komory, úvazné prvky a ovládání komory.

Financování:

Akce byla financována Evropskou unií z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Čištění a odkanalizování odpadních vod II, Mladoboleslavsko

Jedná se o výstavbu vodohospodářské infrastruktury na 9 lokalitách v Ml. Boleslavi a okolí. Předmětem je výstavba převážně gravitačních kanalizačních stok v délce přibližně 14,3 km, výstavba vodovodních řadů v délce přibližně 12,6 km a intenzifikace ČOV M. Hradiště o kapacitě 7 040 EO. Období...

Zobrazit detail reference
Čištění a odkanalizování odpadních vod II, Mladoboleslavsko

Rekonstrukce a modernizace vodního díla, České Kopisty

Stručná historie výstavby vodního díla Zdymadlo České Kopisty bylo vybudováno v rámci výstavby vodní cesty na Vltavě a Labi na začátku 20. století. Provádění stavby, financované z peněz Rakouska-Uherska a království Českého, zajišťovala Komise pro kanalizování řek Vltavy a Labe v Čechách...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a modernizace vodního díla, České Kopisty

Zobrazit všechny reference