Modernizace plavební komory, Velký Osek. „Investice do vaší budoucnosti“

Informace o projektu

Účel projektu:

Zajistit vyšší spolehlivost provozu plavební komory Velký Osek, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty – Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Celkovou rekonstrukcí plavební komory, zahrnující veškerou stavební a technologickou modernizaci, bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.

Popis projektu:

Stavebně technický průzkum plavební komory v roce 2009 potvrdil značná poškození konstrukčních prvků komory způsobených erozí materiálu a mechanickými účinky lodní dopravy. Současně byl stav betonových stěn vyhodnocen jako zcela neodolný účinkům mrazu. Průsaky vody vlivem poškození stěn znehodnocují stavební části komory. Úvazové a ochranné prvky komory svůj účel plnily jen částečně. Na základě těchto i dalších parametrů byl provoz vyhodnocen jako nespolehlivý a rizikový. Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k zadání přípravné projektové dokumentace na modernizaci komory Velký Osek. Ta obsahovala celkový návrh modernizace nejen plavební komory, ale také související a plánovanou modernizaci technologické části velína, poklopových vrat komory a jejich ovládání, modernizaci vystrojení plavební komory, modernizaci plata komory a zabezpečení prvky technicko bezpečnostního dohledu. Stavební část modernizace byla rozdělena na dvě samostatná období, která byla podmíněna odstávkou provozu komory a vybudováním ochranné štětovnicové jímky mezi jezem a komorou, která odvedla tok řeky od  plavební komory. V první fázi byla v roce 2014, v období plavebních odstávek, rekonstruována pravá strana komory včetně velínu, v dalším roce 2015, ve druhé odstávce provozu, strana levá, včetně osazení nových poklopových vrat komory. Modernizace stavebních prvků komory byla realizována postupným vyřezáváním betonových bloků stěn a jejich nahrazením systémem prefabrikovaných panelů. Modernizací prošla také plata komory, úvazné prvky a ovládání komory.

Financování:

Akce byla financována Evropskou unií z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Doplnění technologie v úpravně vody, Plav

Rok 2015 byl ve znamení dokončení stavebních prací na rekonstrukci úpravny vody v obci Plav, která je hlavní úpravnou vody Vodárenské soustavy jižní Čechy a zajišťuje zásobu pitné vody pro přibližně 400 000 obyvatel. Rekonstrukcí prošlo třináct usazovacích nádrží, deset pískových filtrů včetně...

Zobrazit detail reference
Doplnění technologie v úpravně vody, Plav

Sportovní přístav, Hluboká nad Vltavou

Sportovní přístav Hluboká nad Vltavou Přístav Hluboká nad Vltavou je majetkem státu, jeho provozovatelem je Ředitelství vodních cest ČR a jeho provoz zajišťuje pověřený správce. Sportovní přístav Hluboká nad Vltavou je umístěn v horní vodě jezu Hluboká nad Vltavou na levém břehu Vltavy v ř. km...

Zobrazit detail reference
Sportovní přístav, Hluboká nad Vltavou

Zobrazit všechny reference