Modernizace plavební komory, Brandýs n. Labem. „Investice do vaší budoucnosti“

Informace o projektu

Na konci roku 2015 společnost SMP CZ dokončila modernizaci plavební komory v Brandýse nad Labem. Stavba se nachází v místě stávající plavební komory ve středu města.

Cílem projektu bylo zvýšení zabezpečení provozu v plavební komoře v Brandýse nad Labem a posílení bezpečnosti plavebního provozu na celé středolabské vodní cestě. Navrhovaný způsob, rozsah rekonstrukce a modernizace plavební komory zajistily takový technický stav, který nebude vyžadovat další rozsáhlejší údržbu a opravy minimálně po dobu následujících 30 let. Modernizace plavební komory zajistila dlouhodobou stabilizaci jejího dna a stěn z hlediska degradačních procesů a statické stability. Součástí stavby byla rovněž modernizace pohonů vrat a segmentových uzávěrů obtoků, modernizace elektroinstalací včetně výměny rozvaděčů, rekonstrukce osvětlení, modernizace řídicího systému a ovládání plavební komory tak, aby se po provedení rekonstrukce docílilo stejného standardu jako u jiných plavebních komor středolabské vodní cesty. Stavba zároveň respektuje územní rezervu pro výstavbu druhé plavební komory v Brandýse nad Labem.

Za tento projekt SMP CZ obdržela ocenění v soutěži Česká dopravní stavba. Ředitelství vodních cest cenu udělilo za stabilizaci základů plavební komory, která byla před 80 lety postavena na nestabilních tekutých píscích, a celkovou modernizaci pohonů ovládání vrat a segmentových uzávěrů obtoků, modernizaci řídicího systému a ovládání komory, elektroinstalací, osvětlení a strojního vybavení. Investorem bylo Ředitelství vodních cest ČR.

 

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Zvýšení kapacity koryta řeky Morava II. A etapa, Olomouc

Hlavním účelem bylo zvýšení kapacity koryta řeky Moravy ve městě ze stávajícího Q20 na na Q380. II. etapa PPO Olomouce zahrnuje úpravu řeky Moravy v o celkové délce asi 3,2 km (km 231,816 až 235,019). Začíná u železniční trati Nezamyslice - Olomouc a končí nad mostem v Komenského ulici. Jedná se...

Zobrazit detail reference
Zvýšení kapacity koryta řeky Morava II. A etapa, Olomouc

Výstavba protipovodňových opatření na pravém břehu Labe, Křešice

V průběhu povodně na Labi ve dnech 12. 8. – 17. 8. 2002 došlo v dané lokalitě k překročení průtoku 5 300 m3/s, což odpovídá přibližně průtoku Q500. Tato katastrofická povodeň byla historicky největší známá povodňová událost od roku 1890. Během povodně došlo k rozsáhlým záplavám a škodám i v obci...

Zobrazit detail reference
Výstavba protipovodňových opatření na pravém břehu Labe, Křešice

Zobrazit všechny reference