Městský okruh – spodní klenba tunelu Blanka, Praha

Informace o projektu

V prosinci roku 2010 jsme zahájili novou stavbu v rámci budovaného Městského okruhu v Praze. Konkrétně se jednalo o provedení definitivního ostění dna mostovky v severní tunelové troubě ražené části tunelu ŠPELC. Termín dokončení akce byl v listopadu 2011. Vlastní provádění definitivního ostění navazovalo na dokončení prací na ražbách a provizorním vystrojení tunelu a na uložení hydroizolačního souvrství. Výstavba měla proudový charakter.

Předmětem naší činnosti bylo provádění konstrukce spodní klenby (dna), bloků, příček a samotné mostovky. To vše zahrnovalo ukládku armatury, bednění jednotlivých konstrukcí a betonáže. Celkem bylo za 10 měsíců uloženo téměř 1 000 tun výztuže, převážně ohýbaných sítí KARI a 14 000 m3 betonu. Hlavním pomocným prvkem byl 18 tun vážící bednící vozík pro bednění a betonáž bloků a stěn nesoucích mostovku. Velký důraz byl kladen na definitivní povrchové úpravy konstrukcí a též na osazení hydroizolačních prvků do pracovních spár definitivního ostění. Zakázka byla realizována v nepřetržitém provozu pod dozorem ČBÚ.  

Městský okruh Praha – vyrovnávky milánských stěn v tunelu Blanka

V březnu roku 2012 se rozhodlo o variantě vyrovnání milánských stěn v části hloubených tunelů prováděných modifikovanou milánskou metodou za pomoci monolitu a užitím prefa panelů, a to horizontálním rozdělením stěny tunelu tak, že do výšky 3,34 metrů, což je výška keramického obkladu, byla provedena monolitická přibetonávka k milánské stěně a nad tuto přibetonávku byly namontovány obkladové panely. S realizací se začalo 15. dubna roku 2012. Termín dokončení polovina září byl dodržen. Obkladové panely jsou tenkostěnné prefabrikované z SCC vláknobetonu C 35/45 XF4 s PP vlákny (tloušťka panelu pouze 45 mm). Na obou úsecích je cca 70 typů panelů. Ty největší jsou rozměrů 1,6 metru šířky a 3,2 metru výšky. Celkový počet kusů panelů je 2 521. 

Další reference

Metro IV. C 2 Ládví-Letňany, Praha

Stavba „Stanice metra Střížkov“ se skládá zejména z objektů čtyř hlavních dilatačních dílů, včetně přilehlého rozsáhlého podchodu pod ulicí Vysočanskou, jejich železobetonových konstrukcí včetně izolací, vnitřních HSV PSV, podhledů, osvětlení a architektonického řešení stanice, obnovy ulice...

Zobrazit detail reference
Metro IV. C 2 Ládví-Letňany, Praha

Tunel, Jihlava

Tunel je součástí silnice I/38 na obchvatu Jihlavy. Jde o 1 tubusový tunel 2 pruhový (3,5m) tunel délky 310 m s průjezdným profilem 4,8m a podélným sklonem 4%. Je hloubený v celé délce. Předmětem dodávky byla betonáž železobetonové konstrukce klenby zakryté části komunikace, která navazuje na...

Zobrazit detail reference
Tunel, Jihlava

Zobrazit všechny reference