Městský okruh – spodní klenba tunelu Blanka, Praha

Informace o projektu

V prosinci roku 2010 jsme zahájili novou stavbu v rámci budovaného Městského okruhu v Praze. Konkrétně se jednalo o provedení definitivního ostění dna mostovky v severní tunelové troubě ražené části tunelu ŠPELC. Termín dokončení akce byl v listopadu 2011. Vlastní provádění definitivního ostění navazovalo na dokončení prací na ražbách a provizorním vystrojení tunelu a na uložení hydroizolačního souvrství. Výstavba měla proudový charakter.

Předmětem naší činnosti bylo provádění konstrukce spodní klenby (dna), bloků, příček a samotné mostovky. To vše zahrnovalo ukládku armatury, bednění jednotlivých konstrukcí a betonáže. Celkem bylo za 10 měsíců uloženo téměř 1 000 tun výztuže, převážně ohýbaných sítí KARI a 14 000 m3 betonu. Hlavním pomocným prvkem byl 18 tun vážící bednící vozík pro bednění a betonáž bloků a stěn nesoucích mostovku. Velký důraz byl kladen na definitivní povrchové úpravy konstrukcí a též na osazení hydroizolačních prvků do pracovních spár definitivního ostění. Zakázka byla realizována v nepřetržitém provozu pod dozorem ČBÚ.  

Městský okruh Praha – vyrovnávky milánských stěn v tunelu Blanka

V březnu roku 2012 se rozhodlo o variantě vyrovnání milánských stěn v části hloubených tunelů prováděných modifikovanou milánskou metodou za pomoci monolitu a užitím prefa panelů, a to horizontálním rozdělením stěny tunelu tak, že do výšky 3,34 metrů, což je výška keramického obkladu, byla provedena monolitická přibetonávka k milánské stěně a nad tuto přibetonávku byly namontovány obkladové panely. S realizací se začalo 15. dubna roku 2012. Termín dokončení polovina září byl dodržen. Obkladové panely jsou tenkostěnné prefabrikované z SCC vláknobetonu C 35/45 XF4 s PP vlákny (tloušťka panelu pouze 45 mm). Na obou úsecích je cca 70 typů panelů. Ty největší jsou rozměrů 1,6 metru šířky a 3,2 metru výšky. Celkový počet kusů panelů je 2 521. 

Další reference

Prodloužení trasy metra V.A – Dejvická-Motol, Praha

Předmětem díla „našeho sdružení“ bylo zejména Zajištění stavební jámy a zemní práce sdruženého vzduchotechnického objektu na ulici Evropská včetně kompletní dodávky stavební části tohoto VZT objektu a přilehlého zařízení staveniště tzv. ZS E1. Dále pak dodávka prací HSV-PSV v traťových úsecích...

Zobrazit detail reference
Prodloužení trasy metra V.A – Dejvická-Motol, Praha

Metro IV. C 1 (Holešovice-Ládví) - stavební část, Praha

Stavební oddíl 01 - Holešovice - dodávka ŽB konstrukce dvojice jednokolejných tunelových trub budovaných v otevřené stavební jámě v délce 107 m a 105 m. Betonáž byla prováděna ve stavební jámě, zajištěné kotvenými podzemními stěnami. Příčný profil tunelu je obdélníkový o rozměrech – šířka 4,80 m,...

Zobrazit detail reference
Metro IV. C 1 (Holešovice-Ládví) - stavební část, Praha

Zobrazit všechny reference