Lazebnický most, Český Krumlov

Informace o projektu

Původní most nesplňoval kapacitní a kvalitativní technické požadavky s ohledem na intenzitu jeho využití. Největší škody utrpěl při povodních v roce 2002.

Stavba spočívala v rekonstrukci historického ocelového mostu o dvou spojitých polích s horní mostovkou v centru Českého Krumlova. Nosná konstrukce je z prvků provizorního mostu „Faltus“, jedná se o roštovou konstrukci tvořenou šesti nosníky složenými ze svařovaných prvků tvaru U 65. Na ocelových nosnících spočívá dřevěná mostovka se zvýšenými oboustrannými chodníky a dřevěným zábradlím. Délka přemostění je 36,5 m, délka celého mostu je 39,255 m. 

Stavební práce na důležité spojnici dvou břehů řeky Vltavy v centru Českého Krumlova si vyžádaly dopravní omezení, pěší mohli most přecházet provizorně i během prací. Práce na opravách probíhaly v několika krocích, nejdříve bylo nutné odstranit vrchní i spodní mostovku a demontovat nosné dřevěné konstrukce.

Po rozebrání mostovky se ukázalo, jak je dřevo poškozené. Mezi trámy a ocelovými nosníky zůstalo dokonce usazené bahno a nánosy z Vltavy ještě od povodní z roku 2002. V druhém kroku byly sanovány a čištěny ocelové nosníky a opravovány závěrné zídky, které navazují na konstrukci na obou březích. Nejnáročnější z hlediska zátěže pro okolí, bylo pískování konstrukce mostu.

V posledních krocích byla položena spodní mostovka, namontováno zábradlí a vrchní mostovka. Byly připevněny i zrestaurované sochy Ježíše Krista a sv. Jana Nepomuckého, které se na místo vrátily po několika týdnech z restaurátorské dílny HOUSKA & DOUDA. 

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Obec Radošov leží na staré zemské obchodní cestě spojující Prahu s Chebem, odtud pokračuje dále do Německa. Od doby císaře Karla IV. byla zvána Královskou cestou. „Via regia“. Původně zde sloužil k přechodu řeky Ohře pouze brod.1.listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král...

Zobrazit detail reference
Dřevěný krytý most přes řeku Ohři, Radošov

Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Rekonstrukce mostu ev. č. 34-042 přes železniční trať Okrouhlice – Havlíčkův Brod spočívá ve výměně nosné konstrukce. Stávající železobetonová trámová konstrukce bude nahrazena ocelovými nosníky se spřaženou železobetonovou deskou. Práce jsou prováděny v úplné uzavírce s převedením provozu po...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu přes železniční trať Okrouhlice - Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod

Zobrazit všechny reference