Lazebnický most, Český Krumlov

Informace o projektu

Původní most nesplňoval kapacitní a kvalitativní technické požadavky s ohledem na intenzitu jeho využití. Největší škody utrpěl při povodních v roce 2002.

Stavba spočívala v rekonstrukci historického ocelového mostu o dvou spojitých polích s horní mostovkou v centru Českého Krumlova. Nosná konstrukce je z prvků provizorního mostu „Faltus“, jedná se o roštovou konstrukci tvořenou šesti nosníky složenými ze svařovaných prvků tvaru U 65. Na ocelových nosnících spočívá dřevěná mostovka se zvýšenými oboustrannými chodníky a dřevěným zábradlím. Délka přemostění je 36,5 m, délka celého mostu je 39,255 m. 

Stavební práce na důležité spojnici dvou břehů řeky Vltavy v centru Českého Krumlova si vyžádaly dopravní omezení, pěší mohli most přecházet provizorně i během prací. Práce na opravách probíhaly v několika krocích, nejdříve bylo nutné odstranit vrchní i spodní mostovku a demontovat nosné dřevěné konstrukce.

Po rozebrání mostovky se ukázalo, jak je dřevo poškozené. Mezi trámy a ocelovými nosníky zůstalo dokonce usazené bahno a nánosy z Vltavy ještě od povodní z roku 2002. V druhém kroku byly sanovány a čištěny ocelové nosníky a opravovány závěrné zídky, které navazují na konstrukci na obou březích. Nejnáročnější z hlediska zátěže pro okolí, bylo pískování konstrukce mostu.

V posledních krocích byla položena spodní mostovka, namontováno zábradlí a vrchní mostovka. Byly připevněny i zrestaurované sochy Ježíše Krista a sv. Jana Nepomuckého, které se na místo vrátily po několika týdnech z restaurátorské dílny HOUSKA & DOUDA. 

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Silnice I/7, vedená od Prahy na státní hranici s Německem ve směru na Chemnitz, je důležitým dopravním spojením evropského významu. Nová přeložka zasahuje do přírody a současného stavu krajiny. Návrh přeložky silnice I/7 a její technické vybavení bylo proto navrženo tak, že jsou v nejvyšší možné...

Zobrazit detail reference
Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Dvoutrámová nosná konstrukce z předpjatého betonu o 6 polích, celková délka 150,4m. Spodní stavba je založena na vrtaných pilotách, nosná konstrukce je budována na pevné skruži z inventárního materiálu PIŽMO ocelové nosníky, bednění je posuvné.

Zobrazit detail reference
II/214 Jihovýchodní obchvat Chebu - stavební objekt SO 202, Cheb

Zobrazit všechny reference