Lazebnický most, Český Krumlov

Informace o projektu

Původní most nesplňoval kapacitní a kvalitativní technické požadavky s ohledem na intenzitu jeho využití. Největší škody utrpěl při povodních v roce 2002.

Stavba spočívala v rekonstrukci historického ocelového mostu o dvou spojitých polích s horní mostovkou v centru Českého Krumlova. Nosná konstrukce je z prvků provizorního mostu „Faltus“, jedná se o roštovou konstrukci tvořenou šesti nosníky složenými ze svařovaných prvků tvaru U 65. Na ocelových nosnících spočívá dřevěná mostovka se zvýšenými oboustrannými chodníky a dřevěným zábradlím. Délka přemostění je 36,5 m, délka celého mostu je 39,255 m. 

Stavební práce na důležité spojnici dvou břehů řeky Vltavy v centru Českého Krumlova si vyžádaly dopravní omezení, pěší mohli most přecházet provizorně i během prací. Práce na opravách probíhaly v několika krocích, nejdříve bylo nutné odstranit vrchní i spodní mostovku a demontovat nosné dřevěné konstrukce.

Po rozebrání mostovky se ukázalo, jak je dřevo poškozené. Mezi trámy a ocelovými nosníky zůstalo dokonce usazené bahno a nánosy z Vltavy ještě od povodní z roku 2002. V druhém kroku byly sanovány a čištěny ocelové nosníky a opravovány závěrné zídky, které navazují na konstrukci na obou březích. Nejnáročnější z hlediska zátěže pro okolí, bylo pískování konstrukce mostu.

V posledních krocích byla položena spodní mostovka, namontováno zábradlí a vrchní mostovka. Byly připevněny i zrestaurované sochy Ježíše Krista a sv. Jana Nepomuckého, které se na místo vrátily po několika týdnech z restaurátorské dílny HOUSKA & DOUDA. 

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Michal Kužník

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Michal Kužník

Další reference

Most přes řeku Vydru, Antýgl

Bývalý dvorec Otýgl leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523-1818 zde byla v provozu sklárna, která vyráběla duté sklo a skleněné kuličky pro růžence. Protože sklárna měla jen jednu pec – „ein Tigel" - získalo místo dnešní název Antýgl. Po uzavření hutě...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Vydru, Antýgl

I/6 Oprava mostů Žalmanov

Byla zahájena rekonstrukce dvou silničních mostů na silnici I/6 u Karlových Varů. Za 5 měsíců by na obou mostech mělo být provedeno odbourání stávajícího příslušenství, zesílení spodní stavby, sanace stávajících nosníků KA 61, nové spřahující desky, římsy, dilatační závěry, izolace a vozovka.  

Zobrazit detail reference
I/6 Oprava mostů Žalmanov

Zobrazit všechny reference