Lávka u Strakonického hradu, Strakonice

Informace o projektu

Lávka je situována v centru Strakonic v podhradí Strakonického hradu, kde překonává řeku Otavu přibližně 80 nad jezem. Výrazným prvkem ocelové visuté lávky jsou dva ocelové rozkročené pylony na obou březích vysoké 10,1 m. Mostovka, svařená z válcovaných profilů, je zavěšena pomocí závěsů na nosná lana, která jsou opatřena tlumičem kmitání lan. Mostní svršek tvoří dřevěné mostiny z dubových fošen.

Délka mostu: 109,40 m
Rozpětí: 9,25 + 89,40 + 9,25 m
Šířka mostu: 5,42 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 423 m2

Založení lávky bylo provedeno na vrtaných pilotách průměru 1 220 mm. Po odtěžení zeminy na základovou spáru byly postupně provedeny základy pod pylony a opěry. Základy opěr byly kotveny zemními kotvami, které eliminovaly tahové síly od kotvení nosných lan.

Vlastní výstavba lávky začala současnou montáží nosné konstrukce a pylonů. Do řeky Otavy bylo nutné osadit 4 bárky Pižmo pro montáž ocelové mostovky a nosných lan. Pylony, svařence z plechu tloušťky 30 a 40 mm, byly montovány postupně. Nejdříve se namontovaly šikmé stojky a poté spodní i horní příčle. Po spojení bylo provedeno vyplnění dutých stojek pylonů betonem.

Na provizorně podepřené nosné konstrukci lávky probíhala následná montáž nosných a kotevních lan zakotvených v pylonech a na opěrách. Montáž nosného systému lávky byla ukončena zavěšením lávky na nosná lana. Po aktivaci závěsů byly odstraněny podpěrné bárky a nakonec byly předepnuty 2 stabilizační kabely vedené podélně v mostovce. Výstavba lávky byla ukončena uložením mostovky z dubových mostin.

Pod mostovku byly namontovány tlumiče podélných kmitů, byly osazeny mostní závěry a zábradlí. Osvětlení je umístěno ve sloupcích zábradlí a  na hlavách pylonů.

Na závěr výstavby byla na lávce provedena dynamická a statická zatěžovací zkouška. Při statické zkoušce bylo netradičně použito dvacet čtyři osobních aut Škoda Fabia. Výsledky zkoušek potvrdily předpoklady projektanta a lávka byla zkolaudována a předána veřejnosti k užívání.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Dálnice D3 je realizována pro automobilové spojení Prahy s Jižními Čechami s dalším pokračováním jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov, odkud bude dále pokračovat na hranice s Rakouskem rychlostní silnice R3, která se má spojit s již prováděnou rakouskou rychlostní silnicí S10 směrem ke městu...

Zobrazit detail reference
Dálnice D3, Veselí nad Lužnicí, Bošilec

Rekonstrukce mostu č. 22426-2, okr. Chomutov

Dotčený mostní objekt převádí silnici III. třidy přes Úhošťanský potok v části obce Rokle v Hradci okr. Chomutov. Rekonstrukce spočívala ve výměně stávající a poškozené konstrukce mostu za konstrukci novou, rámovou z monolitického železového betonu. Součástí nosné konstrukce jsou i rovnoběžná...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu č. 22426-2, okr. Chomutov

Zobrazit všechny reference