Lávka u Strakonického hradu, Strakonice

Informace o projektu

Lávka je situována v centru Strakonic v podhradí Strakonického hradu, kde překonává řeku Otavu přibližně 80 nad jezem. Výrazným prvkem ocelové visuté lávky jsou dva ocelové rozkročené pylony na obou březích vysoké 10,1 m. Mostovka, svařená z válcovaných profilů, je zavěšena pomocí závěsů na nosná lana, která jsou opatřena tlumičem kmitání lan. Mostní svršek tvoří dřevěné mostiny z dubových fošen.

Délka mostu: 109,40 m
Rozpětí: 9,25 + 89,40 + 9,25 m
Šířka mostu: 5,42 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 423 m2

Založení lávky bylo provedeno na vrtaných pilotách průměru 1 220 mm. Po odtěžení zeminy na základovou spáru byly postupně provedeny základy pod pylony a opěry. Základy opěr byly kotveny zemními kotvami, které eliminovaly tahové síly od kotvení nosných lan.

Vlastní výstavba lávky začala současnou montáží nosné konstrukce a pylonů. Do řeky Otavy bylo nutné osadit 4 bárky Pižmo pro montáž ocelové mostovky a nosných lan. Pylony, svařence z plechu tloušťky 30 a 40 mm, byly montovány postupně. Nejdříve se namontovaly šikmé stojky a poté spodní i horní příčle. Po spojení bylo provedeno vyplnění dutých stojek pylonů betonem.

Na provizorně podepřené nosné konstrukci lávky probíhala následná montáž nosných a kotevních lan zakotvených v pylonech a na opěrách. Montáž nosného systému lávky byla ukončena zavěšením lávky na nosná lana. Po aktivaci závěsů byly odstraněny podpěrné bárky a nakonec byly předepnuty 2 stabilizační kabely vedené podélně v mostovce. Výstavba lávky byla ukončena uložením mostovky z dubových mostin.

Pod mostovku byly namontovány tlumiče podélných kmitů, byly osazeny mostní závěry a zábradlí. Osvětlení je umístěno ve sloupcích zábradlí a  na hlavách pylonů.

Na závěr výstavby byla na lávce provedena dynamická a statická zatěžovací zkouška. Při statické zkoušce bylo netradičně použito dvacet čtyři osobních aut Škoda Fabia. Výsledky zkoušek potvrdily předpoklady projektanta a lávka byla zkolaudována a předána veřejnosti k užívání.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Antonín Brnušák

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Antonín Brnušák

Další reference

Most generála Chábery, Litoměřice

Pojmenován byl po čestném občanovi Litoměřic, válečném hrdinovi a stíhacímu pilotovi, generálovi Františku Cháberovi. Most při slavnostním otevření požehnal litoměřický biskup Jan Baxant. Stavba II/247 Litoměřice - Přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky I. část byla rozdělena na čtyři po sobě...

Zobrazit detail reference
Most generála Chábery, Litoměřice

Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Rekonstrukce mostu přes Smolnický potok na silnici III. třidy, která zajišťuje připojení obce Chlumčany na silnici I/7. Stávající mostní objekt byl kompletně odstraněn, kromě základů opěr. Základy opěr byly zesíleny mikropilotami. Na takto upravené založení byly vybetonovány nové železobetonové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu ev. č. 00725a-1, Chlumčany

Zobrazit všechny reference