Lávka u Strakonického hradu, Strakonice

Informace o projektu

Lávka je situována v centru Strakonic v podhradí Strakonického hradu, kde překonává řeku Otavu přibližně 80 nad jezem. Výrazným prvkem ocelové visuté lávky jsou dva ocelové rozkročené pylony na obou březích vysoké 10,1 m. Mostovka, svařená z válcovaných profilů, je zavěšena pomocí závěsů na nosná lana, která jsou opatřena tlumičem kmitání lan. Mostní svršek tvoří dřevěné mostiny z dubových fošen.

Délka mostu: 109,40 m
Rozpětí: 9,25 + 89,40 + 9,25 m
Šířka mostu: 5,42 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 423 m2

Založení lávky bylo provedeno na vrtaných pilotách průměru 1 220 mm. Po odtěžení zeminy na základovou spáru byly postupně provedeny základy pod pylony a opěry. Základy opěr byly kotveny zemními kotvami, které eliminovaly tahové síly od kotvení nosných lan.

Vlastní výstavba lávky začala současnou montáží nosné konstrukce a pylonů. Do řeky Otavy bylo nutné osadit 4 bárky Pižmo pro montáž ocelové mostovky a nosných lan. Pylony, svařence z plechu tloušťky 30 a 40 mm, byly montovány postupně. Nejdříve se namontovaly šikmé stojky a poté spodní i horní příčle. Po spojení bylo provedeno vyplnění dutých stojek pylonů betonem.

Na provizorně podepřené nosné konstrukci lávky probíhala následná montáž nosných a kotevních lan zakotvených v pylonech a na opěrách. Montáž nosného systému lávky byla ukončena zavěšením lávky na nosná lana. Po aktivaci závěsů byly odstraněny podpěrné bárky a nakonec byly předepnuty 2 stabilizační kabely vedené podélně v mostovce. Výstavba lávky byla ukončena uložením mostovky z dubových mostin.

Pod mostovku byly namontovány tlumiče podélných kmitů, byly osazeny mostní závěry a zábradlí. Osvětlení je umístěno ve sloupcích zábradlí a  na hlavách pylonů.

Na závěr výstavby byla na lávce provedena dynamická a statická zatěžovací zkouška. Při statické zkoušce bylo netradičně použito dvacet čtyři osobních aut Škoda Fabia. Výsledky zkoušek potvrdily předpoklady projektanta a lávka byla zkolaudována a předána veřejnosti k užívání.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Michal Kužník

technický ředitel skupiny SMP

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Michal Kužník

Další reference

I/20 Cihelny, most ev. č. 20-006

Mostní objekt ev.č. 20-006 se nachází na silnici I. třídy mezi obcemi Teplička a Cihelny a je součástí hlavního silničního tahu mezi krajskými městy Plzeň a Karlovy Vary. Most byl postaven s několika dalšími mosty v rámci provádění přeložky silnice I/20 mezi Karlovými Vary a Bečovem na konci 70....

Zobrazit detail reference
I/20 Cihelny, most ev. č. 20-006

Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Rekonstrukce mostu se týká výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes vodní tok Mži v místě Hracholuské přehrady v železničním km 1,429. Celkově se jedná o most o 5 polích, z nichž dvě krajní jsou kamenné klenbové a vnitřní tři pole jsou shodné ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Zobrazit všechny reference