Lávka přes Berounku, Beroun

Informace o projektu

Lávka přes Berounku, s dolní mostovkou, je trvalá, kolmá, v přímé, na rozpětí 31,2 + 62,4 + 31,2 m. Ocelová konstrukce je visutá s dřevěnou podlahou. Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a dva pilíře. Založení spodní stavby je hlubinné na mikropilotách.

Délka mostu je 129,80 m
Šířka mostu: 3,60 m
Plocha nosné konstrukce: 3,60 x 125,00 = 450,00 m2

Výstavba lávky byla zahájena zbudováním provizorních ramp v korytě řeky Berounka, které umožnily přístup k oběma pilířům. Následovalo zhotovení jímek v řece ze štětovnicových stěn. Po odčerpání vody z jímek a odtěžení na základovou spáru byly zhotoveny mikropiloty. Práce pokračovaly provedením železobetonových základů a dříků pilířů. Návodní hrany pilířů jsou opatřeny obkladem z lomového kamene. Visutá nosná konstrukce je tvořena ocelovými pylony tvaru písmene A, závěsným systémem z tyčových prvků a ocelovou mostovkou z válcovaných profilů. Montáž pylonů proběhla na každém pilíři v jednom dni. Následovalo navěšení řetězovky, nejprve v obou krajních polích. V hlavním poli bylo k navěšení využito dvou automobilových jeřábů a plovoucích pontonů. Po montáži celé řetězovky včetně svislých závěsů bylo provedeno postupné navěšení montážních dílů mostovky. Nejprve byla navěšena obě krajní pole, a to tak, že jednotlivé montážní díly délky cca 12 m byly zaplaveny na pontonech přímo pod řetězovku, poté autojeřábem zdviženy a přimontovány ke svislým závěsům. Po zavěšení byly jednotlivé díly spojeny třecím šroubovým stykem. Montáž v hlavním poli probíhala obdobně. Po smontování celé konstrukce byla provedena rektifikace svislých závěsů. Následovala pokládka dřevěné mostovky, montáž dřevěného zábradlí, zhotovení přechodových ramp a obklad násypového tělesa opěr lomovým kamenem.

.

Další reference

Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

V druhé polovině roku 2016 byla zahájena oprava mostu v ulici Korunovační. Z důvodu nevyhovující zatížitelnosti mostu a havarijního stavu spodní stavby bude snesena stávající mostní konstrukce, odbourána spodní stavba a provedena výstavba nového mostu.

Zobrazit detail reference
Most přes Buštěhradskou dráhu, Praha

Rekonstrukce lávky, Chodov

Rekonstrukce lávky spočívala v kompletním odstranění původní konstrukce včetně založení. Byla provedena nová konstrukce úložných prahů s křídly založenými na polštáři z hubeného betonu. Prahy jsou opatřeny závěrnou zídkou, nosná konstrukce byla na tyto prahy osazena přes ocelová ložiska, která se...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce lávky, Chodov

Zobrazit všechny reference