Lávka přes Berounku, Beroun

Informace o projektu

Lávka přes Berounku, s dolní mostovkou, je trvalá, kolmá, v přímé, na rozpětí 31,2 + 62,4 + 31,2 m. Ocelová konstrukce je visutá s dřevěnou podlahou. Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a dva pilíře. Založení spodní stavby je hlubinné na mikropilotách.

Délka mostu je 129,80 m
Šířka mostu: 3,60 m
Plocha nosné konstrukce: 3,60 x 125,00 = 450,00 m2

Výstavba lávky byla zahájena zbudováním provizorních ramp v korytě řeky Berounka, které umožnily přístup k oběma pilířům. Následovalo zhotovení jímek v řece ze štětovnicových stěn. Po odčerpání vody z jímek a odtěžení na základovou spáru byly zhotoveny mikropiloty. Práce pokračovaly provedením železobetonových základů a dříků pilířů. Návodní hrany pilířů jsou opatřeny obkladem z lomového kamene. Visutá nosná konstrukce je tvořena ocelovými pylony tvaru písmene A, závěsným systémem z tyčových prvků a ocelovou mostovkou z válcovaných profilů. Montáž pylonů proběhla na každém pilíři v jednom dni. Následovalo navěšení řetězovky, nejprve v obou krajních polích. V hlavním poli bylo k navěšení využito dvou automobilových jeřábů a plovoucích pontonů. Po montáži celé řetězovky včetně svislých závěsů bylo provedeno postupné navěšení montážních dílů mostovky. Nejprve byla navěšena obě krajní pole, a to tak, že jednotlivé montážní díly délky cca 12 m byly zaplaveny na pontonech přímo pod řetězovku, poté autojeřábem zdviženy a přimontovány ke svislým závěsům. Po zavěšení byly jednotlivé díly spojeny třecím šroubovým stykem. Montáž v hlavním poli probíhala obdobně. Po smontování celé konstrukce byla provedena rektifikace svislých závěsů. Následovala pokládka dřevěné mostovky, montáž dřevěného zábradlí, zhotovení přechodových ramp a obklad násypového tělesa opěr lomovým kamenem.

.

Další reference

Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Předmětem stavby je rekonstrukce stávající ocelové konstrukce a opláštění uzavřeného dopravního mostu pro 2 pásové dopravníky, kterými se zaváží objekt hlubinného zásobníku uhlím z objektu rozdělovací stanice, která je zásobována dálkovou pásovou dopravou ze šachty. Most se skládá ze 7 mostních...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce dopravního mostu Z2 - úpravna uhlí Ledvice, Doly Bílína

Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Tato stavba představuje jeden z pěti úseků na které byl dálniční obchvat města Plzně rozdělen při jeho realizaci. Dominantou této poslední dokončované části dálnice D5 je most přes údolí řeky Úhlavy vedoucím nad údolím ve výšce cca 20-25 m. Vzhledem k tomu ,že je tato řeka zdrojem pitné vody pro...

Zobrazit detail reference
Most přes řeku Úhlavu, dálnice D5

Zobrazit všechny reference