Estakáda Ruzyně, Praha

Informace o projektu

Most je dominantním objektem západní části silničního okruhu kolem Prahy svou délkou 1,003 km i půdorysnou plochou 37 885 m2. Je částí současně budované stavby 517, která propojí silnici I/6 karlovarskou s rychlostní silnicí I/7 slánskou šestipruhovou rychlostní komunikací vnějšího okruhu. Most sestává ze dvou samostatných konstrukcí pro každý dopravní směr. Kratší část délky 168,9 m dotváří mimoúrovňovou křižovatku Řepy a je doplněna rampami odbočujících větví. Most dále překračuje pásmo biokoridoru Litovického potoka, místní komunikace, železniční vlečku a trať Českých drah a vytváří koridor pro výhledovou rychlodráhu „PRAK“.     

Řešení spočívá ve vylehčené nosné konstrukci, tvořené dvojicí komorových nosníků spojených deskou u estakády, resp. jedním nosníkem u ramp. Rozpětí polí jsou od 30 m do 46 m, výška nosníku je konstantní 2,5 m. Pilíře jsou členěné na dva sloupy oválného tvaru s plynule se rozšiřující hlavicí..

Uspořádání mostu umožnil opakovaný postup výstavby po polích, celkem 48 u estakády a 4 u ramp. Celkem 30 polí v části konstantní šířky nosníků estakády se provádělo na výsuvné skruži RÖRO U-2002 délky 96 m. Část pravého pásu od dilatace po pilíř 14 a celý rozplet se prováděl na pevné skruži z nosníků IP 100. 

  

Další reference

Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Silnice I/7, vedená od Prahy na státní hranici s Německem ve směru na Chemnitz, je důležitým dopravním spojením evropského významu. Nová přeložka zasahuje do přírody a současného stavu krajiny. Návrh přeložky silnice I/7 a její technické vybavení bylo proto navrženo tak, že jsou v nejvyšší možné...

Zobrazit detail reference
Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Nebory, Oldřichovice

Kompletní stavební objekty SO 203, 205, 207, 210 – bez speciálního zakládání a vozovek. Pro sdružení firem: IMOS DIS Brno

Zobrazit detail reference
Nebory, Oldřichovice

Zobrazit všechny reference