Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Informace o projektu

Silnice I/7, vedená od Prahy na státní hranici s Německem ve směru na Chemnitz, je důležitým dopravním spojením evropského významu. Návrh přeložky silnice I/7 a její technické vybavení bylo navrženo tak, aby byly eliminovány negativní vlivy na životní prostředí, krajinu.

Jedná se o dva třináctipolové segmentové mosty komorového průřezu o délce 681 m v ose, délka polí je od 35 do 59,4 m. Šířkové uspořádání odpovídá kategorii S11,5/70 se stoupacím a klesacím pruhem. Směrové vedení je zpočátku přímé a přechází do levotočivého oblouku o poloměru R = 375 m v ose mostu. Podélný sklon mostu začíná stoupáním 4,2 % a postupně přechází do 6 %. Maximální výška nad terénem je 27 m. Most je v osách OP1–P6 založen na velkoprůměrových pilotách Æ 1200 mm, a od P7–OP 14 je založení vzhledem ke skalnímu podloží plošné. Spodní stavba je v příčném řezu tvaru H.

Most je realizován technologií letmé montáže symetrických vahadel ze segmentů s kontaktními spárami lepenými epoxidovým tmelem. Podélné předpětí je kombinací předpětí kabely se soudržností a předpětí volnými kabely. Příčné předpětí je pouze v pilířových segmentech. 

 Videa

Další reference

Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Na konci roku 2016 byla slavnostně zprovozněna stavba dálnice D8 Lovosice-Řehlovice. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, projektantem společnost PRAGOPROJEKT a zhotovitelem Sdružení společností EUROVIA CS, Metrostav, SMP CZ a BERGER BOHEMIA.

Zobrazit detail reference
Segmentový most na dálnici D8 u obce Prackovice

Lávka přes Berounku, Beroun

Charakteristika mostu: Lávka přes vodní tok Berounka, s dolní mostovkou, trvalá, kolmá, v přímé, na rozpětí 31,2 62,4 31,2 m. Ocelová visutá konstrukce s dřevěnou podlahou. Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a dva pilíře. Založení spodní stavby je hlubinné na mikropilotách. Délka mostu je...

Zobrazit detail reference
Lávka přes Berounku, Beroun

Zobrazit všechny reference