Estakáda na přeložce silnice I/7, Chomutov-Křimov

Informace o projektu

Silnice I/7, vedená od Prahy na státní hranici s Německem ve směru na Chemnitz, je důležitým dopravním spojením evropského významu. Návrh přeložky silnice I/7 a její technické vybavení bylo navrženo tak, aby byly eliminovány negativní vlivy na životní prostředí, krajinu.

Jedná se o dva třináctipolové segmentové mosty komorového průřezu o délce 681 m v ose, délka polí je od 35 do 59,4 m. Šířkové uspořádání odpovídá kategorii S11,5/70 se stoupacím a klesacím pruhem. Směrové vedení je zpočátku přímé a přechází do levotočivého oblouku o poloměru R = 375 m v ose mostu. Podélný sklon mostu začíná stoupáním 4,2 % a postupně přechází do 6 %. Maximální výška nad terénem je 27 m. Most je v osách OP1–P6 založen na velkoprůměrových pilotách Æ 1200 mm, a od P7–OP 14 je založení vzhledem ke skalnímu podloží plošné. Spodní stavba je v příčném řezu tvaru H.

Most je realizován technologií letmé montáže symetrických vahadel ze segmentů s kontaktními spárami lepenými epoxidovým tmelem. Podélné předpětí je kombinací předpětí kabely se soudržností a předpětí volnými kabely. Příčné předpětí je pouze v pilířových segmentech. 

 Videa

Další reference

Modernizace úseku 03 – Hvězdonice-Ostředek, dálnice D1

Stavbu provádíme pro sdružení Metrostav, Swietelsky, Hochtief.

Zobrazit detail reference
Modernizace úseku 03 – Hvězdonice-Ostředek, dálnice D1

Rekonstrukce Americké třídy, část Wilsonův most včetně předpolí Americká a kabelový kolektor, Plzeň

1. Historie mostu: Potřeba spojení centra města s hlavním železničním nádražím vedla k postavení nového mostu přes řeku Radbuzu, který měl odlehčit Jánskému mostu u pivovaru po proudu řeky. Most by postaven podle projektu Ing. Václava Mencla. Zhotovitelem mostu byli úředně autorizovaní stavební...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce  Americké třídy, část Wilsonův most včetně předpolí Americká a kabelový kolektor, Plzeň

Zobrazit všechny reference