Dokončení Vltavské vodní cesty v úseku Hluboká nad Vltavou - Vodní dílo Hněvkovice - Plavební komora, Hluboká nad Vltavou

Informace o projektu

Plavební komora je vybudována na pravém břehu řeky Vltavy u stávajícího jezu Hluboká nad Vltavou na místě původní vorové propusti. Jedná se o plavební komoru, která splňuje požadavky pro I. třídu dle kvalifikace vodních cest.

Staveniště pro provedení stavby plavební komory a prohrábek koryta řeky Vltavy, se přebíralo v zimním období, a to 15.12.2010. Stavební práce byly započaty hned na začátku roku 2011. V prvních dnech se zahájily práce na prohrábkách dna koryta řeky tak, aby bylo možné použít vytěžený materiál z řeky na pracovní plošiny pro provedení pilotové stěny, jako zajištění stavební jámy. Hned následně byla rozebrána původní vorová propust. Poté se zahájily práce na dvojité štětové jímce tak, aby bylo možné provádět veškeré stavební práce v suchém prostředí. Souběžně s montáží dvojité štětové jímky byly zahájeny práce na pilotové zajišťovací stěně. Po dokončení jak štětové jímky, tak pilotové stěny, bylo zahájeno těžení stavební jámy pro samotnou plavební komoru, horní a dolní rejdu. Dále začaly práce na betonáži plavební komory.
Současně s nimi probíhaly práce i na horní, dolní rejdě a dělících stěnách. Při betonáži se současně do železobetonových stěn osadily ocelové prvky jako pancéřování hran, pevná a plovoucí pacholata a v neposlední řadě desítky metrů chrániček pro napojení všech pohyblivých částí plavební komory na elektrický proud. Po dokončení veškerých železobetonových částí, se stavba rozjela na několika místech na jednou. Veškeré stěny směrované k zámku Hluboká nad Vltavou se začaly obkládat žulovým kamenem tak, aby nově vybudované dílo lépe zapadlo do kontextu krajiny. Dále se zahájily práce na lávce, která zajišťuje přechod z pevniny na jez.

V neposlední řadě byly zahájeny práce na mozku celé plavební komory a Velínu. Velín jako takový je prací architekta Stříteckého. Jako poslední z velkých dodávek do plavební komory se osadily vrata a klapka tak, aby plavební komora sloužila pro povodí Vltavy i k případnému převedení velkých vod. Plavební komora by při povodni byla regulována jako samostatný jez v Hluboké nad Vltavou, tak aby sloužila jako další jezové pole. Po osazení vrat a klapky na samotné plavební komoře probíhalo už jen nastavení všech řídících systémů.

Tato stavba je významná co do rozsahu a budoucí využitelnosti pro široké spektrum podnikatelských a rekreačních aktivit v regionu Českobudějovicka.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Milan Pavlič

ředitel divize Vodohospodářské a průmyslové stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Milan Pavlič

Další reference

Rekonstrukce a modernizace vodního díla, České Kopisty

Stručná historie výstavby vodního díla Zdymadlo České Kopisty bylo vybudováno v rámci výstavby vodní cesty na Vltavě a Labi na začátku 20. století. Provádění stavby, financované z peněz Rakouska-Uherska a království Českého, zajišťovala Komise pro kanalizování řek Vltavy a Labe v Čechách...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce a modernizace vodního díla, České Kopisty

Čištění a odkanalizování odpadních vod II, Mladoboleslavsko

Jedná se o výstavbu vodohospodářské infrastruktury na 9 lokalitách v Ml. Boleslavi a okolí. Předmětem je výstavba převážně gravitačních kanalizačních stok v délce přibližně 14,3 km, výstavba vodovodních řadů v délce přibližně 12,6 km a intenzifikace ČOV M. Hradiště o kapacitě 7 040 EO. Období...

Zobrazit detail reference
Čištění a odkanalizování odpadních vod II, Mladoboleslavsko

Zobrazit všechny reference